دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 فروردين 1398 - 22:44
در گفتگو با آنا تشریح شد؛

5 دلیل ضرورت تمرکز بر رونق تولید در سال 98

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی پنج دلیل ضرورت تمرکز بر رونق تولید در سال 98 را تشریح کرد.
کد خبر : 369412

عباس علوی‌راد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: رونق‌داشتن تولید به‌عنوان یکی از نشانه‌های رشد اقتصادی پایدار همواره از اهداف اقتصادی دولت‌ها بوده است.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب سال ۱۳۹۸ را سال رونق تولید نام‌گذاری کرده‌اند. پرسش اساسی این است در شرایط فعلی کشور، تأکید و تمرکز بر رونق تولید در سال‌ جدید چه اهمیت و ضرورتی دارد؟


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی پنج دلیل ضرورت تمرکز بر رونق تولید در سال 98 را تشریح کرد و گفت: با توجه به اوج‌گیری نرخ تورم در سال ۹۷ و عبور از مرز ۲۵ درصد، رونق تولید در سال ۹۸ از عمیق‌ترشدن رکود تورمی در اقتصاد ایران جلوگیری خواهد کرد. 


علوی‌راد افزود: رونق تولید از طریق افزایش یا ثبات سهم درآمدهای مالیاتی از منابع درآمدی دولت در بودجه عمومی سال ۹۸ در شرایط تحریم که دولت در کسب درآمدهای نفتی با محدودیت مواجه است، بسیار بااهمیت و ضروری است. 


وی اظهار کرد: رونق تولید این امکان را خواهد داد تا سطح اشتغال موجود در سال ۹۸ حفظ و نرخ بیکاری جهش نداشته باشد.


علوی‌راد خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش شدید تورم در سال ۹۷، دستمزدها بیش از ۲۰ درصد برای سال ۹۸ افزایش یافته است؛ بنابراین رونق تولید امکان پوشش هزینه‌ها و حفظ حاشیه سود برای بنگاه‌های کشور را فراهم و آنها را کمتر با خطر تعطیلی مواجه خواهد کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه با بیان اینکه رونق تولید، انعطاف‌پذیری سیاست‌های اقتصادی دولت برای کنترل تبعات ناشی از مشکلات ساختاری اقتصادی ایران نظیر رشد بالای حجم نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی در شرایط تحریم‌های کنونی را تقویت خواهد کرد، عنوان کرد: انتخاب شعار رونق‌ تولید برای سال ۱۳۹۸ از میان سایر اولویت‌های موجود کشور در شرایط فعلی بسیار هوشمندانه است. 


علوی‌راد معتقد است که برای موفقیت حتی نسبی در رونق‌بخشیدن به تولید در کشور در شرایط تحریم‌های فعلی، دولت به‌طور اجتناب‌ناپذیر به بازنگری فوری در اولویت‌گذاری سیاست‌های حمایتی خود از بخش‌های اقتصادی نیازمند است. 


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته