دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 اسفند 1397 - 11:53
مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل:

کیوسک‌های مطبوعاتی مجهز به وای‌فای و دستگاه خودپرداز می‌شوند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: کیوسک‌های مطبوعاتی تبدیل به کیوسک‌های هوشمند مجهز به وای‌فای و دستگاه خودپرداز می‌شوند.
کد خبر : 369138
1696206.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا تحصیلی صبح امروز در نشست خبری که در محل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل برگزار شد در خصوص وظایف این شرکت اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل اجرای بند ۲۰ ذیل ماده ۵۵ است که بر اساس آن صنایع مزاحم در تهران باید به خارج از شهر منتقل شوند و ما در این راستا مشاغل مختلفی همچون پوست، دباغی، چوب و اوراقچیان را به خارج از شهر منتقل کردیم.


وی ادامه داد: راهبری و نگهداری جایگاه‌های CNG، نظارت بر کیوسک‌های مطبوعاتی، شب بازارها، جمعه بازارها، بازار روزها، مراکز خرید و فروش خودرو در سطح تهران، جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و موذی از دیگر وظایف شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران است.


مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه از اقدامات این شرکت در خصوص اصلاح فرآیند بند ۲۰ سخن به میان آورد و گفت: کلیه فرآیندهای ساماندهی و انتقال صنایع مزاحم که تا پیش از این به‌صورت دستی انجام می‌گرفت، با طراحی نرم‌افزاری تحت عنوان بند ۲۰ به‌صورت اتوماسیون انجام خواهد گرفت.


تحصیلی با بیان این‌که این نرم‌افزار بعد از تعطیلات سال نو توسط شهردار تهران رونمایی خواهد شد، هدف از طراحی آن را شفاف‌سازی و کاهش اشتباهات انسانی در جریان اجرای فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: با دسترسی‌هایی که در آینده داده خواهد شد مردم می‌توانند روند فعالیت‌ها را پیگیری کنند.


وی در ادامه به موضوع رسیدگی به وضعیت کیوسک‌های مطبوعاتی هم اشاره کرد و افزود: فعالیت این کیوسک‌ها از ۳۰ سال پیش در شهر تهران شروع شده است و بدون هیچ قرارداد و اجاره بهای خاص در معابر عمومی قرار گرفته‌اند.


مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: طرحی را در دستور کار قرار داریم که بر اساس آن کیوسک‌های مطبوعاتی تبدیل به کیوسک‌های هوشمند شوند؛ در این طرح ظاهر و پیکره آنها متفاوت خواهد شد و الزاماتی همچون خود‌پرداز، امکان دسترسی به وای‌فای و تابلوهای مانیتورینگ که از یک مرکز ستادی کنترل می‌شود از الزامات آن خواهد بود.


تحصیلی تصریح کرد: پروژه کیوسک‌های هوشمند حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و طبق توافقاتی که با اتحادیه کیوسک‌داران داشتیم در صورتی که کیوسک‌داران با افزایش اجاره خود طبق قیمت‌کارشناسی، هزینه استفاده از معبر عمومی را پرداخت کنند می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.


وی اذعان کرد: این کیوسک‌های مطبوعاتی هوشمند بر اساس منطقه فعالیت به سه درجه یک، دو و سه تقسیم خواهند شد و قیمت‌های اجاره بهای آنها نیز بر این اساس متفاوت است.


مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل در ارتباط با وضعیت بازار جنت نیز گفت: از زمانی که من به مسئولیت این شرکت منصوب شدم حوزه خدمات شهری بر پیگیری و حل مشکل کسبه این بازارچه تأکید و رفع مشکل آنها یکی از اقدامات مؤثر شرکت بوده است.


وی افزود: پیمانکار این مرکز قرار بود تا با هزینه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این بازار را ایجاد و از طریق دریافت اجاره بها طی ۵ سال از این مرکز بهره‌برداری کند.


تحصیلی ادامه داد: این پیمانکار پس از مدتی علاوه بر اجاره بها،  اقدام به دریافت پول پیش از کسبه کرد و حتی مبالغی را هم از افراد بی‌سرپرستی که قرار بود به‌واسطه حمایت از آنها به صورت رایگان فعالیت کنند به بهانه هزینه کرد بیشتر در ایجاد مرکز، دریافت کرد.


مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تصریح کرد: بر این اساس ما موضوع را در دادگاه پیگیری کردیم که در حال حاضر در مرحله کارشناسی است و در سال جدید و بعد از تعطیلات نوروز احتمالاً حکم این پیمانکار اعلام خواهد شد.


وی در پایان به موضوع مبارزه با حیوانات موذی در طرح استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: محورهای شاخص هر منطقه را شناسایی کرده و در کنار هر کدام از این محل‌ها پایگاه‌های اطلاع‌رسانی قرار دادیم تا خدمات کارشناسی را به همراه ارائه بروشور‌هایی در خصوص مبارزه با حیوانات موذی ارائه دهند و در صورت لزوم تجهیزات لازم از جمله انواع تله‌ها را برای جلوگیری از ورود موش به اماکن عمومی در اختیار آنها قرار خواهیم داد.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

برچسب ها: وای فای
ارسال نظر
هلدینگ شایسته