دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام مسئول شهرداری تهران:

طرح زیست شبانه به کسب‌و‌کار مغازه‌ها آسیبی نمی‌زند

مدیر‌عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: در طرح زیست شبانه مشاغل و اصناف را هم در‌نظر می‌گیریم تا  آسیبی به مغازه‌ها و کسب‌و‌کارهای دیگر نزند.
کد خبر : 345982
96931d97-9529-4242-a09e-e3ee61b062c1.jpeg

حمیدرضا تحصیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص طرح زیست شبانه و شاخص‌های آن اظهار کرد: این طرح به‌دنبال آن است تا در نقاطی از شهر تهران که دچار شب‌مردگی به تبع آن گرفتار آسیب‌های اجتماعی شده را جذاب کرده و امکان رفت‌و‌آمد مردم را در آن فراهم کنیم.


وی در مثالی به میدان دوم نازی‌آباد اشاره کرد که با وجود هزینه‌های انجام‌شده در جهت بازسازی، محل تجمع معتادان شده و مردم تمایلی به تردد از آن محل ندارند و افزود: گروهی از مردم هستند که دوست دارند شب‌ها برای تفریح و گذران اوقات فراغت در شهر تردد کنند و ما باید این شرایط را برای آن‌ها فراهم کنیم.


مدیر‌عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تصریح کرد: در این راستا ما لایحه‌ای را در دست تهیه داریم که بر‌اساس آن اداره بهداشت، محیط‌زیست، پلیس راهور، اداره اماکن، اتاق اصناف و کلیه بخش‌هایی که ذینفع بوده و با موضوع درگیر هستند. امیدواریم این طرح تا یک‌ماه آینده به شورای شهر رفته و با تصویب و ابلاغ آن طرح زیست شبانه را در سطح شهر ساماندهی کنیم تا مردم بتوانند شب‌ها با امنیت خاطر از خانه بیرون آمده و از فضای فراهم شده در شهر استفاده کنند.


تحصیلی با بیان این‌که در این طرح نظارت کامل وجود داشته و مردم می‌دانند در صورت بروز مشکل به چه مرجعی مراجعه کند، اذعان کرد: افراد و ماشین‌هایی که در قالب این طرح اقدام به فعالیت می‌کنند شناسنامه‌دار خواهند شد.


وی خاطر‌نشان کرد: طرح زیست‌شبانه ون‌کافه‌ها، پیاده‌راه‌ها و رستوران‌هایی را که فضای کوچکی را در پیاده‌روها اشغال می‌کند را در برمی‌گیرد و در این خصوص ما مشاغل و اصناف را هم در‌نظر می‌گیریم تا این طرح در مکان‌هایی راه‌اندازی شود که آسیبی به مغازه‌ها و کسب‌و‌کارهای دیگر نزند.


مدیر‌عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پایان گفت: طرح زیست شبانه از ساعت از 5:30 الی 06:00 عصر آغاز و تا 04:00 صبح ادامه دارد.


انتهای پیام/4105/
 


انتهای پیام/

برچسب ها: شهری آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته