دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1398 - 07:50
معطری به آنا خبر داد:

ایجاد رشته‌های جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد سروستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان از ایجاد رشته‌های جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 368694
IMG_دکتر معطری.jpg

مزدا معطری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در سروستان با تأکید بر نقش مؤثر دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور اظهار کرد: مراکز علمی شاه‌کلید توسعه در زمینه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی و سیاسی هستند به‌طوری که نشاط و شادابی جامعه منوط به تحرک و پویایی دانشگاه‌هاست.


وی شناخت دقیق و علمی از استعدادها و ظرفیت‌های دانشگاه را مهم‌ترین رکن بهره‌گیری از آن در امور توسعه‌ای کشور عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با داشتن رشته‌های متعدد در زمینه‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی، تغذیه و صنایع غذایی در مقاطع کاردانی تا دکتری و با بهره‌گیری از استادان مجرب و امکانات و تجهیزات به‌روز آزمایشگاهی و کارگاهی نقش مهمی در پرورش استعدادهای جوانان در عرصه مدیریتی شهرستان و کشور داشته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان عملکرد این واحد دانشگاهی در سال 97 در زمینه جذب دانشجو را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ارائه خدمات مطلوب و کیفی به دانشجویان، تمایل آنان برای تحصیل در این واحد دانشگاهی را باعث شده است.


معطری بالابردن سطح کیفی خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه، احترام مضاعف به دانشجویان و تسریع در انجام امور آنان، ایجاد رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی براساس ظرفیت‌های شهرستان، فعال‌سازی مجدد مدارس سما و اجرای سیاست‌های کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی را جزء اولویت‌های دانشگاه در سال جدید برشمرد.


وی ایجاد کارگروه اقتصادی برای اجرای مؤثر برنامه‌های کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی را از دیگر برنامه‌های این واحد دانشگاهی ذکر کرد و افزود: با توجه به جایگاه دانشگاه و همکاری مناسب مردم و مسئولان، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه‌های راه‌اندازی گلخانه، تهیه قطعات صنعتی در کارگاه مکانیک، کاشت گل‌محمدی و استفاده تجاری از فضای دانشگاه، دستیابی به درآمد پایدار غیر از شهریه دانشجویان مثبت ارزیابی می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای تعالی معنوی دانشجویان، استادان و کارکنان را اولویت‌های دائمی دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: علم با فرهنگ متعالی می‌شود و در این مسیر توجه به نماز، حجاب و برنامه‌ریزی راهکارهای دستیابی به اهداف بیانیه مقام معظم رهبری به‌عنوان گام دوم انقلاب از اهم برنامه‌هاست.


معطری اظهار کرد: بحمدالله اتحاد و همدلی مطلوبی بین همکاران دانشگاهی و ارتباط مؤثری بین مسئولان و مردم شهر وجود دارد که امیدواریم با افزایش همکاری بین آنها بزرگ‌ترین مجتمع علمی، فرهنگی و اجتماعی سروستان، روزبه‌روز قله‌های ترقی را بیشتر طی کرده و همچون گذشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان جزو رتبه‌های برتر دانشگاه‌های فارس باشد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته