دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1397 - 16:52
مدیرعامل انتقال خون خبر داد:

ایران رتبه نخست کیفیت و سلامت خون در بین کشورهای منطقه

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: کیفیت و سلامت خون ایرانی‌ها، رتبه نخست را در بین کشورهای منطقه دارد.
کد خبر : 367903
thum-aa2a55f8ba741a2c32f2-4_289804.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، علی‌اکبر پورفتح‌الله، در خصوص ضرورت اهدای خون در روزهای پایانی سال گفت: سازمان انتقال خون که سالیان درازی را صرف تهیه خون سالم و کافی برای بیماران نیازمند به این گوهر ارزشمند کرده است، اکنون افتخار دارد که به‌عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت دستاوردهای علمی پژوهشی خود را در زمینهٔ طب انتقال خون به کشورهای منطقه امرو (مدیترانه شرقی) آموزش می‌دهد و پروژه‌های پژوهشی فراملی را در همین زمینه مدیریت می‌کند.


مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون با ورود به پنجمین دهه عمر خود، دغدغه میزان اهدای خون را پشت سر گذاشته و در حال حاضر به ظرایف بیشتری چون استمرار اهدا و کیفیت خون و رسیدن به خطر صفر انتقال خون می‌اندیشد.


وی با اشاره به افتتاح چهار مرکز جامع انتقال خون در سطح استان تهران، افزود: بهره‌برداری از این مراکز، در راستای افزایش کیفیت محیط و استانداردسازی خدمات ارائه‌شده به اهداکنندگان و از طرح‌های اجراشده در سال ۹۷ بود.


پورفتح‌الله تأکید کرد: مراکز جامع انتقال خون می‌توانند پذیرای اهداکنندگان خون، پلاکت و پلاسما باشند و ظرفیت جذب اهداکنندگان بیشتری را دارند.


وی ادامه داد: علاوه بر سلامت مصرف‌کننده خون، سلامت اهداکننده خون نیز از اولویت‌های سازمان است که در سال ۹۷ با طرح واکسیناسیون هپاتیت برای اهداکنندگان مستمر به اجرا درآمد.


مدیرعامل سازمان انتقال خون تأکید کرد: کیفیت و سلامت خون ایرانی‌ها، رتبه نخست را در بین کشورهای منطقه دارد.


وی گفت: برای به صفر رساندن خطر انتقال خون باید جمعیت اهداکننده سالم باشد. به همین دلیل برای کاهش انتقال عفونت‌ها از طریق خون واکسن هپاتیت B به اهداکنندگان مستمر تزریق شد و طرح غربالگری اهداکنندگان ازنظر ابتلاء به بیماری‌های هپاتیت B و C و HIV در دستور کار قرار گرفت.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته