دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1397 - 15:00
رئیس دانشگاه آزاد خرم‌آباد:

استفاده از امکانات دانشگاه به نفع شخص یا جریانی خاص تخلف است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان تصریح کرد: استفاده از امکانات و قابلیت‌های دانشگاه به نفع شخص یا جریانی خاص در انتخابات تخلف است و اجازه این کار را نخواهیم داد.
کد خبر : 367855
DSC_0889.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خرم‌آباد با تلاش دبیرخانه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، صبح امروز نشست تخصصی با موضوع استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور تیمور سپهوند رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان در واحد خرم‌آباد برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و خرم‌آباد در این نشست با اشاره به موضوع جلسه گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و همه ما باید تلاش کنیم تا زمینه را برای این امر مهیا و مردم را تشویق و ترغیب کرده تا با اعتماد بیش از پیش به دستگاه‌های نظارتی و اطمینان از سلامت انتخابات در این امر شرکت کنند.


سیامک بهاروند اظهار کرد: بر اساس راهبرد کلی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از امکانات و قابلیت‌های دانشگاه به نفع شخص یا جریانی خاص تخلف است و ما علاوه بر تلاش برای هر چه باشکوه‌تر برگزارشدن انتخابات اجازه نخواهیم داد که کسانی از این امکانات به نفع خود یا یک جریان سیاسی خاص بهره‌برداری کنند.


در ادامه رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان نیز با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و برپایی حکومتی بر مبنای قوانین شرع مقدس اسلام گفت: در طول تاریخ پس از اسلام جز در زمان پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و دوره خلافت حضرت علی (ع) ما شاهد تشکیل حکومت اسلامی نبوده‌ایم؛ چراکه پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) انحرافی ایجاد شد که به خانه‌نشینی 25 ساله امیرالمؤمنین علی (ع) منجر شد و شاید بیراه نباشد اگر بگوییم که ریشه همه مشکلات امروزی جهان اسلام ریشه در همان انحراف در صدر اسلام دارد.


تیمور سپهوند با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: در این بیانیه ایشان سیاست‌های کلی نظام را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و پژوهشی بیان کرده‌اند.


وی افزود: کلیدواژه‌های متعددی در این بیانیه گرانسنگ وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند و از جمله مهم‌ترین و پرتکرارترین آن توجه به نسل جوان و انقلابی و سپردن مسئولیت‌ها به جوانان است.


سپهوند یکی دیگر از تأکیدات مقام معظم رهبری را مبارزه با فساد، پرداختن به علم و معنویت و اخلاق و توجه به امر پژوهش و تحقیق برشمرد.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان لرستان با ذکر تاریخچه‌ای از بررسی‌های انجام شده درباره اصلاح قانون انتخابات در دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی به بحث مربوط به استانی‌شدن انتخابات در کشور و ویژگی‌ها و ابهاماتی که در این‌باره وجود دارد پرداخت.


وی گفت: هرچند که این طرح هنوز برای بررسی‌های نهایی و تخصصی به شورای نگهبان ارجاع داده نشده ولی به نظر می‌رسد شورای نگهبان در مجموع با مسئله استانی‌شدن انتخابات مشکلی ندارد ولی باید شرایط به‌گونه‌ای تبیین و مهیا شود که به امر انتخابات خدشه‌ای وارد نشده و باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات نشود.


در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام مهدی قدرتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب گفت: امیدواریم که گام سوم به فضل الهی عصر ظهور و برپایی حکومت جهانی حضرت ولیعصر (عج) باشد.


وی افزود: بیانیه مقام معظم رهبری، سراسر امید به پیشرفت و ترقی ایران اسلامی است و با توجه به امعان نظر ویژه ایشان به جوانان، مخاطب اصلی این بیانیه جوانان بوده که آینده‌ساز اصلی این سرزمین هستند.


قدرتی وظیفه جوانان و دانشجویان را مطالبه توصیه‌های مقام معظم رهبری در این بیانیه دانست و گفت: مطالبه‌گری باید بهعنوان فعالیت عملیاتی مد نظر جوانان قرار گیرد و مسئولان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی باید پای میز پاسخگویی کشانده شوند.


مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های لرستان با اشاره به بحث استانی شدن انتخابات این مسئله را بسیار مفید دانست و گفت: با اجرای این طرح شاهد برچیده شدن بساط اسراف و تبذیر در هزینه‌های انجام شده توسط نامزدها خواهیم بود و از طرفی مردم به جای توجه به علقه‌های طایفه‌ای و گروهی به سمت تحزب و توجه به لیست‌های انتخاباتی و برنامه‌های ارائه شده توسط احزاب سوق داده می‌شوند که در نهایت می‌تواند به شکل‌گیری مجلسی قدرتمند و کارآمد منجر شود.


در ادامه این جلسه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظر و سوالات خود درباره موضوع جلسه پرداختند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته