دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1398 - 15:35
آنا بررسی می‌کند؛

کناره‌گیری 3 دانشگاه در پی تخلفات انتخابات هیئت ورزشی استان ایلام/ آیا انتخابات ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مهندسی می‌شود؟

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه پیام‌نور استان ایلام با اشاره به تخلفات انجام شده در انتخابات هیئت ورزشی این استان گفت: سه دانشگاه پیام‌نور، علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کردند در صورت مجدد برگزار نشدن این انتخابات در مجمع ورزشی هیئت استان شرکت نخواهند کرد.
کد خبر : 367214

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، انتخابات هیئت‌های ورزشی استان ایلام در دانشگاه ایلام با حضور محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برگزار شد و نبی شمسایی مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه ایلام به‌عنوان رئیس هیئت انتخاب شد.


در این انتخابات دو کاندیدا (روح‌الله مرادی مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه پیام‌نور استان ایلام و نبی شمسایی مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه ایلام) حضور داشتند.


روح‌الله مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه در برگزاری انتخابات هیئت‌های ورزشی استان‌ها تخلفاتی انجام می‌شود، گفت: متأسفانه تخلفات پیش‌آمده در انتخابات هیئت ورزش‌های استان ایلام در کل کشور مطرح‌شده است.


وی افزود: هیئت ورزشی هر استان، مجمع ورزشی ویژه دانشگاه‌های آن استان (علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام‌نور و...) است، در انتخابات سال جاری هیئت ورزشی استان گیلان بنده به همراه یکی دیگر از مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه ایلام کاندیدا برای ریاست هیئت ورزشی استان ایلام شده بودیم.


مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه پیام‌نور استان ایلام ادامه داد: بر اساس عرف کاندیدای هیئت ورزش‌های استانی نباید برگزارکننده و میزبان انتخابات ریاست آن هیئت باشد؛ اما متأسفانه در انتخابات هیئت ورزشی استان ایلام این اتفاق افتاد و بستر ناعادلانه‌ای برای تبلیغات آن کاندیدا را فراهم کرد.


مرادی با اشاره به اینکه در زمان انتخابات باید افراد صاحب‌رأی در مجمع هیئت‌های انتخابات ریاست ورزشی استان حضورداشته باشند، گفت: متأسفانه در انتخابات هیئت ورزش‌های استانی ایلام افراد دیگری نیز حضور داشتند که با ارائه نظر خود، برای کاندیدای رقیب تبلیغ کردند! معاون فرهنگی آن دانشگاه با حضور در این جلسه از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه گفت که همین موضوع بر اساس اساسنامه انتخابات ریاست هیئت ورزشی استانی تخلف محسوب می‌شود.


وی بابیان اینکه ۱۳ نفر حق رأی برای انتخابات ریاست هیئت ورزش استانی دارند، اذعان کرد: در انتخابات هیئت ورزشی استان ایلام یکی از افراد را به دلایلی اجازه رأی نداشت؛ از همین رو تعداد رأی‌دهندگان زوج شد.


مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه پیام‌نور استان ایلام ادامه داد: درنهایت میزان رأی من و کاندیدای دیگر برابر شد. بر آیین‌نامه برگزاری انتخابات هیئت ورزشی استان در این صورت انتخابات باید مجدد برگزار شود و یا ریاست فدراسیون با ارائه دلایل در همان جلسه یک نفر را به‌عنوان رئیس هیئت ورزشی استان انتخاب کند. اما علی‌رغم تمام اصرارهای افراد حاضر در جلسه محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از بیان نظر خود امتناع ورزید.


مرادی گفت: درنهایت نتیجه این انتخابات را در سایت فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مشاهده کردیم! این‌که از طریق ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی یک نفر به‌عنوان رئیس ورزش استان ایلام معرفی شود دیگر نمی‌توان اسم آن را انتخابات گذاشت بلکه باید با آن انتصابات گفت!


وی ادامه داد: اکنون دانشگاه‌های پیام‌نور و علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام طی بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به تخلفات صورت گرفته اعلام کردند و در این بیانیه آمده است که این دانشگاه‌ها در این مجمع حضور پیدا نمی‌کند مگر اینکه این انتخابات مجدداً برگزار شود.


مهندسی انتخابات ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی!


مرادی بیان کرد: هیئت ورزشی استان ایلام از سال ۹۶ تا یک ماه گذشته «رئیس هیئت» نداشته است. در سال ۹۶ رئیس هیئت مدیر تربیت‌بدنی از دانشگاه‌ها بود جابجا شد؛ از همین رو از ریاست برکنار شد. براساس قانون ۳ ماه پس از برکناری رئیس هیئت ورزشی استان باید انتخابات دوباره برگزار شود، اما متأسفانه تا یک ماه گذشته این انتخابات برگزار نشد!


مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه پیام‌نور استان ایلام اذعان کرد: این تخلفات تنها در استان ایران صورت نگرفته است، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی طی نامه‌ای اعلام کرده است افرادی که به‌صورت قراردادی مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه هستند می‌توانند به‌عنوان کاندیدای انتخابات هیئت ورزشی استان شرکت کنند اما متأسفانه روز گذشته طی نامه‌ای به مدیر تربیت‌بدنی یکی از دانشگاه‌های استان بوشهر اعلام‌شده است که نمی‌تواند در این انتخابات شرکت کند! یا به‌طور مثال انتخابات اردبیل و شیراز نیز با حواشی همراه بوده است.


رکود 60 درصدی هیئت ورزشی استان‌ها


مرادی با بیان این پرسش که چرا طی 20 روز اخیر، هیئت‌های ورزشی استان‌ها موردتوجه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی قرارگرفته است، بیان کرد: این موضوع شبهاتی ایجاد کرده است ازجمله اینکه آیا برای مهندسی انتخابات ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، انتخابات هیئت ورزشی استانی برگزار می‌شود؟


وی گفت: مجمع هیئت ورزش‌های دانشگاهی جامع هدفی دارد که بسیاری از ورزشکاران را در برمی‌گیرد و طی سال‌های اخیر ۶۰ درصد هیئت ورزش‌های استانی دچار رکود شده‌اند؛ اکنون این مطرح است که محمدرضا دهخدا به‌عنوان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی بازخورد این هیئت‌ها را سالانه یا ماهانه مورد ارزیابی قرار نمی‌دهد؟ اگر مورد ارزیابی قرار می‌دهد چرا علت این رکود را پیگیری نکرده است؟


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته