دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1397 - 19:01
امروز؛

دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قروه برگزار شد

مراسم دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه امروز برگزار شد.
کد خبر : 367041
قروه.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه، مراسم دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام این واحد دانشگاهی امروز برگزار شد.


تکریم از مقام شامخ شهدا امروز یک وظیفه همگانی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه با اشراف به تهاجم فرهنگی که انواع چالش‌های فرهنگی در جامعه ایجاد کرده است، وظیفه خود می‌داند به‌عنوان اولویت اصلی خود در حوزه فرهنگ به آن بپردازد.


اگر فرهنگ مقاومت اسلامی آنچنان که شایسته است در جامعه جاری شود، بسیاری از بن‌بست‌های فکری و عملی امروزی برداشته خواهد شد. امروز ادامه راه  شهدا نه در مقام شعار بلکه در مقام عمل باید به‌عینه مشاهده شود و اگر در جامعه دچار مشکلات عدیده هستیم به این دلیل است که همانند شهدا نتوانسته‌ایم عمل کنیم.


از میان شهدا، شهدای گمنام، به‌عنوان طلایه‌داران عرصه جهاد که تمام وجود خود حتی نام خود را فدای اسلام کردند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و شاید هیچگاه نتوانسته‌ایم جایگاه رفیع شهدای گمنام را در جامعه ترسیم کنیم و این همان همتی است که باید گمارده شود تا نسل‌ها، عالی‌ترین مراتب ایثار شهدای گمنام را با روح و جان خود درک کنند.


تمرکز ویژه بر فرهنگ مقاومت اسلامی به‌عنوان تنها راه رهایی از ذلت و استعمار اجنبی امروز بیش از پیش احساس می‌شود و این واحد دانشگاهی درراستای خلق کانال‌های فرهنگی جدید برای نسل‌های جدید که آگاهی بسیار کمی به دلیل قصورهای تبلیغی نسبت به ایثار و فداکاری شهدا دارند، با محور شهدای گمنام به فضل خداوند متعال، فعالیت‌های مختلفی را ساماندهی می‌کند تا بخشی از دریای بی‌کران معرفتی شهدا به‌ویژه شهدای گمنام مقابل چشمان نسل‌ها قرار گیرد.


بزرگداشت مراسم تدفین شهدای گمنام تنها بهانه‌ای است برای دوری از غفلت در پیمودن راه استقلال و عزت اسلامی و تکریم شهدا بیشتر از آن که شهدا را به مراتب عالی‌تر نائل کند، راه را بر بشر خاکی گم‌گشته نمایان می‌کند.


دانشگاه آزاد اسلامی از حضور تمام بزرگواران به‌ویژه دانشجویان بسیجی و دانش‌آموزان در این مراسم قدردانی و برای همه حاضران طلب اجر عظیم از پیشگاه خداوند مسئلت می‌کند.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا شهدای گمنام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته