دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گوران:

ارکستر فیلارمونیک تهران توانایی 6 اجرا در سال دارد

سرپرست ارکستر فیلارمونیک تهران گفت: ارکستر فیلارمونیک تهران با 60 نوازنده، توانایی 6 اجرا در سال را دارد.
کد خبر : 366905
133934e55d644fd0a250839c189ea3f8.2d42c6.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست رسانه‌ای ارکستر فیلارمونیک تهران به سرپرستی آرش گوران پیش از ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شد. در این نشست آرش گوران اجرای ارکستر فیلارمونیک را تشریح کرد و گفت: ارکستر فیلارمونیک تهران 20 اسفند ساعت 21/30 در تالار وحدت تهران اجرا خواهد داشت در این ارکستر مازیار ظهیرالدینی  تک‌نواز ویلن و ویولا است و اولین قطعه‌ای که اجرا می‌شود از آلفرد اشتینگه آهنگساز آلمانی روسی  به نام داستان زندگی یک بازیگر ناشناس است، قطعه دوم دانلیاد کوچک و اثر سوم چیاروسکرو است. در قسمت اول ارکستر اجرا‌ها کامل است و تمام ساز‌های بادی و کوبه‌ای حضور دارند، در قسمت دوم ارکستر، ساز‌های زهی و پیانو اجرا خواهند داشت.


آرش گوران سرپرست و مدیر هنری ارکستر فیلارمونیک بیان کرد: ارکستر فیلارمونیک تهران توانایی اجرای بیش از 6 اجرا در سال را دارد، اما سؤال مهم این است که آیا مسئولان فعال در امر موسیقی می‌توانند شرایط را برای اجرای ارکستر فیلارمونیک آماده کنند. امکاناتی هم‌چون سالن تمرین و اجرا می‌تواند در اجرای ما تأثیرات بسزایی داشته باشد. حامی مالی ما در ارکستر فیلارمونیک تهران مردمی هستند که بلیط اجرا را تهیه می‌کنند. در تمام دنیا ارکستر فیلارمونیک هر شهر علاوه بر حمایت از سوی ‌شهرداری‌های آن شهر، حامیان مالی فراوانی نیز دارند.


پیمان ابوالحسنی مدیر برگزاری ارکستر فیلارمونیک تهران در این نشست رسانه‌ای گفت: ازسوی عزیزان مسئول در تالار وحدت مورد حمایت قرار گرفته‌ایم و این حمایت نیز در جهت تخفیف در هزینه‌های سالن تمرین و اجرا بوده‌است، اما با توجه به شرایط روز جامعه و اینکه ارکستر فیلارمونیک تهران 60 نوازنده دارد انتظار می‌رود از حمایت بیشتری برخوردار شویم. ارکستر فلارمونیک تهران با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه تصمیم گرفت بلیط اجرا را از 50 هزار تومان به 30 هزار تومان برساند تا مردمی که علاقه‌مند به حضور در این اجرا هستند بار مالی کمتری را تحمل کنند.


مازیار ظهیرالدینی کنسرت مایستر، در این نشست گفت: ارکستر فیلارمونیک تهران یک جمع دوستانه و بسیار صمیمی است، ما در این گروه عاشقانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم. در حقیقت نوع کار ما در کنار هم و اجرا‌هایی که داریم در یک جمع دوستانه اعم از سرپرست گروه، مدیر هنری و همچنین مدیر اجرایی و تمام نوازندگان، یک جمع بسیار دوستانه را تشکیل داده‌ایم.


عوامل ارکستر فیلارمونیک تهران عبارتند از: پانیذ فریوسفی کنسرت مایستر، ویلن يک؛ پانیذ فریوسفی، مهوش عسکری، برهان همتی، نگار فرجی، زهرا کریمی، کارین علیمحمدی، فارس مخلصی. ویلن دو؛ تینا جامه گرمی، فرمهر بیگلو، امیرپاشا فاطمی، سینا صالحی، آنیتا عظیمی، فرناز دارویی، مهسا باباخانی، کیانا آرامش، سارا نادری. ویولا؛ پدرام فریوسفی،‌ پیمان ابوالحسنی، طناز اسدالهی، نسیم دارا، پرنیان آقایانی، اشکان نظر، ویلنسل؛ نگار نوراد، علی آقاجانی،‌ یاسمن کوزه‌گر، غزاله شیرازی، مونا ربیعی، زهرا ساجدی‌نیا، سپیده سجادی. کنترباس؛ هادی اسماعیلی، محمد علیزاده. فلوت؛ شقایق صادقیان،‌ ارغوان منتظری. کلارینت؛ سایوری شفیعی، علی‌اصغر شمس‌آبادی.


هنرمندان دیگری که در این اجرا ارکستر فیلارمونیک تهران را همراهی می‌کنند عبارتند از: ابوا کیمیا شعربافیان، مهشاد نادعلیان. هورن لیلا بازغی، باران ذوالفقاری. ترومپت مهسا خطیب‌زاده،‌ ترومبون مهدی اردمه،‌ سپهر عباسی. توبا بابک میردادیان، پیانو و هارپسیکورد بهنام ابوالقاسم، چلستا؛ بهرخ علی قورچی، هارپ شمیم مینو، گیتار کیمیا افشاری. گیتارباس؛ محمدصادق فرزانه، تیمپانی میلاد عمرانلو. سازهای کوبه‌ای آرمین خیردان، عرفان فرشی‌زاده.


گفتنی است؛ ارکستر فیلارمونیک تهران در 20 اسفند، ساعت 21/30 دقیقه در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

برچسب ها: تالار وحدت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته