تحصیل بیش از 700 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشکده روانشناسی واحد رودهن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر ذوالفقار رشیدی در معرفی بیشتر این دانشکده اظهار کرد: در سال 1368 این واحد نخستین دانشگاهی بود که رشته روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی را در مقطع کارشناسی ارشد در کل دانشگاه آزاد اسلامی راهاندازی کرد.
وی افزود: در ابتدا گروههای آموزشی این دانشکده در مجموعهای با نام دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با سایر گروهها متمرکز بودند که ریاست آن را دکتر سیفالله بهاری و معاونت آموزشی آن را نیز زندهیاد دکتر سیامک نقشبندی به عهده داشتند.
رئیس دانشکده روانشناسی واحد رودهن گفت: دانشکده در حرکت راهبردی خود ایجاد محیط علمی پرانگیزش، معنوی و پویا را برای استادان و دانشجویان هدف قرار میدهد و تحقق این مهم را در گرو توسعه گرایشهای تخصصی در سطوح تحصیلات تکمیلی میداند.
رشیدی ادامه داد: با تلاش اعضای هیات علمی درسال1388، این دانشکده با سه گروه روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی و روان شناسی اصلاح و تربیت با ریاست دکتر حسن پاشا شریفی ادامه یافت. اکنون در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (بالینی و عمومی) و دکتری روانشناسی تربیتی دانشجویان مشغول به تحصیل هستند. همچنین فعالیتهایی درباره ایجاد رشتههای جدید در مقاطع ارشد و دکتری انجام شده است که بزودی شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.
رشیدی روسای دانشکده روان شناسی را از بدو تاسیس تاکنون اینگونه بیان کرد:
ردیف | نام و نام خانوادگی | تاریخ شروع مسئولیت | خاتمه مسئولیت |
1 | دکتر حسن پاشا شریفی | 1388 | 1391 |
2 | دکتر شهرام وزیری | 1391 | 1392 |
3 | دکتر مینا مجتبایی | 1393 | 1393 |
4 | دکتر ذوالفقار رشیدی | 1394 | ادامه دارد |
رئیس دانشکده روانشناسی واحد رودهن اظهار کرد: دانشکده روانشناسی در سه بخش آموزشی، نظارتی و اجرایی انجام وظیفه میکند که وظایف هر قسمت اینگونه تعریف شده است.
آموزشی:
•برنامهریزی در راستای بازنگری برنامههای آموزشی و ارائه پیشنهادات به مقامات ذیربط دانشگاه
•برنامهریزی در راستای انجام تحقیقات علمی برحسب نیازهای اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژیکی کشور در چارچوب برنامههای مصوب دانشگاه
•برنامهریزی در راستای افزایش انگیزه اعضاء هیأت علمی به منظور مشارکت در فعالیتهای علمی و پژوهشی در گروههای آموزشی و فرایندهای مدیریتی، عملیاتی و ارزشیابی
•برنامهریزی در راستای تشویق و حمایت از دانشجویان ممتاز با ایجاد تسهیلات آموزشی و پژوهشی
اجرایی:
•اجرای سیاستها، خطمشیها و دستورات رئیس دانشگاه
•برگزاری کنفرانسهای علمی، کارگاههای آموزشی و دورههای بازآموزی با همکاری سایر سازمانهای مرتبط
•پیشبینی نیروی انسانی مورد نیاز دانشکده و ارائه گزارش به مقامات ذیربط دانشگاه
•همکاری با دفتر طرح و برنامه دانشگاه در تهیه و تنظیم برنامه و بودجه سالانه دانشکده
•انجام امور مالی و اداری دانشکده در حوزه اختیارات محوله
نظارتی:
•نظارت بر حسن اجرای مقررات آییننامهها و قوانین آموزشی
•نظارت بر فعالیت گروههای آموزشی و مشارکت بر پایه نظم، تعهد و تلاش
•نظارت بر حفظ کرامت و منزلت سرمایه انسانی در دانشکده و پیروی از آموزههای اسلامی و مقررات دانشگاهی
•نظارت بر فعالیتهای اداره آموزش، واحد تحصیلات تکمیلی دانشکده
رشیدی در مورد آینده دانشکده روانشناسی از دو مولفه چشمانداز و راهبردها استفاده کرد و گفت:رسالت دانشکده روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به عنوان نهادی آموزشی و پرورشی، پرورش فارغالتحصیلانی است که با وجدان و تعهد اخلاقی، اعتقاد به هویتهای فرهنگی و نیز قابلیت های خلاقه علمی و عملی خود قادر باشند در طیف متنوع گرایش های تخصصی حوزه روان شناسی به معنای اعم، نقش کیفی خویش را در ارتباط با فرایند تأمین محیطی مطلوب و شایسته انسان به ویژه در جامعه امروز و فردای ایران اسلامی در بالاترین سطوح ایفا کند.
وی افزود: دانشکده این رسالت را از طریق جذب با کیفیتترین دانشجویان، به روز نگهداشتن و ارتقاء سطح دانش و تجربه اعضاء هیأت علمی، تحقیق و تولید منابع اطلاعاتی و مبانی نظری لازم و نیز فراهم کردن فضای مناسب برای تجربه حرفهای هیأت علمی و دانشجویان در ارتباط با نیازهای جامعه به انجام خواهد رساند.
راهبردها
رشیدی گفت: دانشکده در حرکت راهبردی خود ایجاد محیط علمی پرانگیزش، معنوی و پویا را برای استادان و دانشجویان هدف قرار میدهد و تحقق این مهم را در گرو پیشبرد در راستای برنامه محور شدن مدیریت در امر برنامه ریزی و نظارت مستمر بر کلیه فعالیت ها، توسعه گرایشهای تخصصی در سطوح تحصیلات تکمیلی میداند. که جزئیات آن به شرح ذیل است:
به منظور افزایش ارتباط میان دروس نظری و عملی، دانشکده دورههای آموزشی خود را به صورت مستمر مورد ارزیابی و بازنگری قرار میدهد.
به منظور بازآموزی و به روز نگهداشتن مستمر دانش و تجربه اعضای هیأت علمی، دانشکده اقدام به برنامهریزی و نظارت بر اجرای عملکرد اعضاء خواهد کرد.
به منظور افزایش سلامت نفس، حسن رفتار و تقویت انگیزه یادگیری در دانشجویان دانشکده برای ایجادفعالیت های فوق برنامه علمی و فرهنگی زمینه سازی خواهد نمود.
وی عنوان کرد: اکنون دانشکده روانشناسی در مقطع دکتری با گرایش تربیتی با تعداد 59 دانشجو، کارشناسی ارشد با گرایشهای بالینی و عمومی با تعداد 658 دانشجو و کارشناسی در گرایشهای بالینی، عمومی و اصلاح تربیت با تعداد 1132 دانشجو و بدون گرایش با تعداد 258 دانشجو مشغول فعالیت است.
رشیدی ادامه داد: دانشکده روانشناسی دارای 41 استاد با مرتبه علمی استادی یک نفر، دانشیاری 5 نفر، استادیاری 15نفر و مربی 20 نفر که همگی مشغول به تدریس هستند.
انتهای پیام/