دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1397 - 15:19

جشنواره «درّ زرین» با معرفی نفرات برتر به ایستگاه پایانی رسید

جشنواره فرهنگی و هنری «درّ زرین» با معرفی نفرات برتر در سه بخش کتابخوانی، فرهنگی و کتاب برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر : 366646
732461_orig.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، جشنواره فرهنگی و هنری«درّ زرین» با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در آیین اختتامیه این جشنواره بیان کرد: جشنواره فرهنگی درّ زرین همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان قزوین آغاز به کار کرد و جای خوشحالی است که در چهلمین بهار انقلاب جشنواره‌ای با موضوع عفاف و حجاب که از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب است، برگزار شود.


سیدمهدی حسینی افزود: حجاب از مهم‌ترین اصول دین مبین اسلام است و از گذشته ایرانیان حتی در سال‌های پیش از اسلام به داشتن عفت و حجاب معروف بوده‌اند و همین روحیه سبب شد که با پذیرش اسلام بتوانند به بهترین شکل در حوزه خانواده و ارزش زنان تأثیرگذاری داشته باشند.


وی گفت: جشنواره فرهنگی در زرین سبب شد تا فعالان این عرصه بتوانند محصولات تولیدی خود را ارائه کنند و معیاری برای ارزیابی تولیدات فرهنگی در حوزه حجاب ایجاد شود.


فرهنگ پشتوانه حرکت کشورهاست


نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اهمیت مسئله عفاف و حجاب در کشور گفت: امروز اگرچه می‌توانیم به تمدن و فرهنگ چندهزار ساله خود افتخار کنیم؛ اما باید نگران این فرهنگ نیز باشیم؛ چراکه اتفاقاتی که در حوزه جنگ نرم در حال وقوع است ما را از برخی از ارزش‌های‌مان فاصله داده است.


داوود محمدی گفت: ایران نیز همیشه در این حوزه پیشگام بوده و از کشورهایی است که دارای تمدن و فرهنگ قوی و تاریخی است؛ اما در سال‌های گذشته با فعالیت‌هایی که با عنوان تهاجم فرهنگی صورت گرفته است، دچار مشکلاتی در عرصه فرهنگ شده‌ایم.


وی افزود: نمود بیرونی این مشکلات و مسائل فرهنگی در نوع پوشش در جامعه به‌خوبی قابل مشاهده است؛ از این‌رو اینجا نقش طراحان داخلی و فعالان عرصه مد و لباس به خوبی نمایان می‌شود.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگی کتابخوانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته