دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1397 - 11:16
عارف خبرداد؛

ساماندهی مشکلات محیط زیستی روستاهای استان تهران تا آخر فروردین 98

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: با تشکیل کمیته‌ای تا آخر فروردین 98 روستاهایی که با مانع محیط زیستی یا مهاجرت مواجهند شناسایی و ساماندهی می‌شوند.
کد خبر : 365630
aref1.jpg

 به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، نشست نمایندگان مجمع استان تهران صبح امروز با حضور مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از مدیران مربوطه در این حوزه برگزار شد.


محمدرضا عارف در تشریح جزئیات این نشست افزود: مجمع نمایندگان استان تهران با ایجاد چهار دفتر در حوزه انتخابیه تهران، حل مشکلات زیربنایی و ساختاری این حوزه به‌خصوص شهرستان‌های این استان را در اولویت قرار داده است.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که تقریباً در تمام شهرستان‌های این استان با آن روبه‌رو بودیم، طرح هادی روستاها است که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است؛ از طرفی هم طبیعی است که باید مراقبت‌های ویژه‌ای صورت گیرد تا مهاجرت به تهران را تشویق نکنیم.


وی با یادآوری اینکه این مجمع نشست‌های مختلفی را برای بررسی مشکلات تهران و شهرستان‌های پیرامون آن برگزار کرده است، تصریح کرد: در پی برگزاری نشست امروز قرار شد به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مشکل طرح هادی حدود 200 روستای تهران رفع شود، به همین دلیل مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود که تا آخرین فروردین ماه سال 98 روستاهایی که با مانع جدی محیط زیستی یا مهاجرت مواجه نیستند را مشخص کرده و برای ساماندهی سایر روستاهایی که با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستند نیز با برگزاری جلساتی با حضور وزرای مربوطه تصمیماتی را اتخاذ کنیم.


رئیس مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: مسئله دیگری که در تهران با آن مواجه هستیم مشکلات زیست محیطی است، به خصوص در برخی مناطق همچون پردیس مشکلات جدی در بخش‌های مختلف محیط زیست وجود دارد که به منظور پیگیری آنها نشستی را با مدیر کل محیط زیست استان تهران برگزار کردیم تا بتوانیم مشکلات این بخش را حل کنیم.


عارف با اشاره به مشکل موجود در منطقه پردیس تأکید کرد: در هفت منطقه پردیس حدود هشت هزار واحد صنعتی وجود دارد که با مشکلات جدی مواجه هستند، از سوی دیگر واقعیتی که وجود دارد، این است که این واحدها توانسته‌اند زمینه اشتغالزایی خوبی را در این مناطق ایجاد کنند و این در حالی است که هنوز مجوز ندارند، بنابراین تلاش شد با پیگیری این موضوع بتوانیم به گونه‌ای این بخش را ساماندهی کنیم که پردیس از یک وضعیت خوبی برخوردار شود.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته