دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1397 - 16:54
فرماندار سیرجان:

حوزه میراث فرهنگی سیرجان نیازمند تحول واقعی است

فرماندار سیرجان گفت:‌ باید انقلاب اساسی در حوزه میراث سیرجان اتفاق بیافتد که این امر احتیاج به طرح مطالعاتی علمی و کارشناسی شده دارد.
کد خبر : 365476
31683.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از فرمانداری شهرستان سیرجان، منصور مکی‌آبادی در نشست با فعالان حوزه میراث فرهنگی شهرستان سیرجان با بیان اهمیت تاریخ و میراث فرهنگی هر شهر گفت: حضور فعالان حوزه میراث فرهنگی مایه دلگرمی مسئولان است و باید بیشتر از این از ظرفیت‌های شهرستان در حوزه میراث فرهنگی استفاده کرد.


وی افزود: موانعی در زمینه توسعه گردشگری و جذب گردشگر وجود دارد که باید برطرف و محورهای گردشگری سیرجان تعریف و آماده شوند. در واقع باید انقلاب اساسی در حوزه میراث سیرجان اتفاق بیافتد که این امر احتیاج به طرح مطالعاتی علمی و کارشناسی شده در هر یک از حوزه‌های میراث دارد.


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نیز با یادآوری اتفاقات خوبی که در حوزه میراث در سیرجان افتاده است، گفت: فعالان اصلی گردشگری بخش خصوصی هستند. سیرجان شاهراه اقتصادی است و مردم می‌توانند نقش اصلی را در بحث گردشگری ایفا کنند.


غلامرضا فرخی افزود: برای ایجاد تغییر باید نگاه‌مان را تغییر دهیم. باید ببینیم به‌عنوان یک شهروند برای میراث فرهنگی چه کرده‌ایم؟ سیرجان یکی از بهترین شهرستان‌ها برای جذب گردشگر است که متأسفانه نتوانسته از این ظرفیت استفاده کند.


وی خاطرنشان کرد: برای هر شهر باید یک سند گردشگری تعریف شود و برای سیرجان این امر جز با همت مردم و دوست‌داران میراث محقق نخواهد شد. سیرجان یکی از بهترین شهرستان‌هایی است که در حوزه میراث در آن کارهای خوبی انجام می‌شود و باید از این فرصت بالفعل نهایت استفاده را کرد.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب