دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1394 - 16:05
در گفت‌وگو با آنا اعلام شد

همدان، آوردگاه پهلوانان نوجوان کشور/ رقابت بیش از 230 ورزشکار

سرپرست هیات پهلوانی و زورخانه‌ای همدان خبر داد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین میزبان مسابقات تیمی زورخانه‌ای، هنرهای فردی و مرشدی نوجوان کشور شد.
کد خبر : 36525

غلامرضا خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: روزهای 12 و 13 شهریور ماه هیات پهلوانی و زورخانه‌ای همدان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان میزبان مسابقات تیمی زورخانه ای، هنرهای فردی و مرشدی نوجوان است.


وی افزود: در این مسابقات که با حضور 22 تیم از سراسر کشور به مدت دو روز با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می‌شود، بیش از 230 ورزشکار به رقابت خواهد پرداخت.


خاکساری با قدردانی از زحمات مدیرکل سازمان صدا و سیما همدان گفت: به منظور ترویج فرهنگ پهلوانی و زش باستانی این مسابقات در صبح و عصر روز پنج شنبه به طور مستقیم از شبکه استانی همدان پخش خواهد شد.


سرپرست هیات پهلوانی و زورخانه‌ای همدان بیان کرد: البته با هماهنگی‌های به عمل آمده با شبکه ورزش نیز این مسابقات بطور زنده و مستقیم از این شبکه نیز پوشش داده خواهد شد.


وی گفت: تیم‌ها روز چهارشنبه به همدان می آیند وصبح پنج شنبه این رقابت‌ها از ساعت 8:30 صبح در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان آغاز می‌شود



خاکساری اظهار کرد: در آیین افتتاحیه این مسابقات که بعد از ظهر پنج شنبه از ساعت 16 آغاز می‌شود، رییس فدارسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، معاون سیاسی امنیتی استاندارو مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی دیگر از مقامات کشوری و استانی حضور خواهند داشت.


سرپرست هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان همدان با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که " ورزش باستانی کشورمان یک تاریخ و یک فرهنگ محسوب می شود که در طول سالیان با جوانمردی ،گذشت و ایثار عجین شده است" بیان کرد: تماشای این مسابقات برای خانواده‌ها آزاد است و می‌توانند با حضور در سالن در ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی نقش موثر را ایفا کنند.


وی توجه به استعدادیابی و نگاه ویژه به نونهالان برای آشنایی بیشتر با این ورزش ملی را از سرلوحه های کاری این هیات برشمرد و افزود: در همین راستا در صدد امضا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان آموزش و پرورش هستیم که این رشته در مدارس مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته