دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1397 - 16:54
در همایش معماری بستک عنوان شد؛

لزوم توجه به مطالعات ریزپهنه‌بندی لرزه‌ای برای صیانت از معماری

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر لزوم مطالعات ریزپهنه‌بندی لرزه‌ای برای صیانت از حوزه معماری و توسعه شهرسازی تأکید کرد.
کد خبر : 365195
شکرچی.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از راه و شهرسازی هرمزگان، همایش معماری بستکی که با حضور استاندار هرمزگان، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفظ بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی، نماینده غرب هرمزگان، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان هرمزگان و استادان برجسته معماری بستک برگزار شد.


رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد علمی ضروری و مفید در استان هرمزگان، به‌ویژه شهرستان بستك، قدردانی وزیر راه و شهرسازی را از دست‌اندركاران، برگزاركنندگان و شركت‌كنندگان این همایش ابلاغ کرد.


محمد شکرچی‌زاده با بیان اهمیت مقوله معماری و شهرسازی در كشور، به تلاش‌های ارزنده صورت‌گرفته در این زمینه در وزارت راه و شهرسازی و مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی در قالب تهیه طرح‌های ویژه، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ضوابط و مقررات ملی ساختمان و شهرسازی اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا دستاوردهای این نشست علمی، ارتقا و تحكیم بیش از پیش حوزه معماری و شهرسازی استان هرمزگان به‌ویژه شهرستان بستك را فراهم آورد.


وی از اعلام آمادگی كامل این مرکز برای حفظ، اشاعه و توسعه معماری بستكی خبر داد و گفت: با توجه به زلزله‌خیزی كل كشور و استان هرمزگان از نیاز به انجام مطالعات ریزپهنه‌بندی لرزه‌ای برای صیانت از حوزه معماری و توسعه شهرسازی، ساختمان و مسكن كشور نام برد و در این راستا به اتمام مطالعات اخیر ریزپهنه‌بندی شهرستان بستك اشاره و گزارش نهایی این مطالعات فنی تخصصی را به شهردار شهرستان بستك ارائه کرد.


بازدید از بنا‌های ارزشمند و تاریخی شهر بستک، مسابقه عکاسی، طراحی معماری، نمایشگاه عکس، پخش فیلم مستند، کارگاه‌های آموزشی معماری و تقدیر از اساتید معماری قدیم و معاصر بستک از دیگر برنامه‌های این همایش بود.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

برچسب ها: زمین لرزه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته