دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1394 - 15:23

تالیف و انتشار کتاب «کلید واژه‌های سبک‌شناسی» از سوی عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی

کتاب «کلید واژه‌های سبک‌شناسی» به همت دکتر اشرف شیبانی اقدم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تالیف و منتشر شد.
کد خبر : 36516

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کتاب کلید واژه‌های سبک‌شناسی مدرن از سوی اشرف شیبانی اقدم عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی واحد تهران مرکزی تالیف و چاپ شد.


این کتاب دارای 2 فصل و 243 صفحه است و در تیراژ دو هزار نسخه چاپ شده است .


عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی در مقدمه کتاب خود آورده است: از نگاه نظریه‌های مدرن مفهوم عام سبک بر تنوع زبان استوار است، به عبارتی مطالعه سبک مطالعه تنوع در کاربرد زبان محسوب می‌شود. سبک به طرز فکر و تمایز شیوه‌های ارجاع در بیان بستگی دارد. از این رو فرض اساسی سبک بر کنش و واکنش میان موقعیت حوزه‌ها و ویژگی‌های صوری زبان عادی متکی است. افراد می‌توانند در نوشته‌ها و صحبت‌های خود با هماهنگی واژگانی و نحوی خاص، سبک منحصربه فردی را به وجود بیاورند. از طرف دیگر با ارجاع به موضوعات خاص به سبک عمومی و یا سبک دوره خاصی نسبت یابند. بنابراین سبک موضوع اجراست و نسبت فعالیت‌های مشابه انجام شده با شیوه‌های متمایز از هم را نشان می‌دهد. مفهوم سبک و تنوع سبک‌شناختی بر این فرض استوار است که هر مضمون و محتوای مشابه می‌تواند در سامانه زبان در بیش از یک نوع ساخت زبان‌شناختی، نشانه‌گذاری شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته