دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1397 - 07:02
دعایی در گفتگو با آنا:

«اسطوره‌های ماندگار» از رشادت جهادگران جهاد سازندگی می‌گوید

نویسنده کتاب «اسطوره‌های ماندگار؛ سنگرسازان بی‌سنگر» گفت: این کتاب از رشادت جهادگران قرارگاه جهاد سازندگی در زمان دفاع مقدس می‌گوید.
کد خبر : 365143
545454.jpg

علی دعایی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌های ادبی خود در حوزه حماسه و شهادت گفت: برای زنده‌ نگاه داشتن یاد و نام شهدا، تصمیم به نگارش تاریخ شفاهی دفاع مقدس گرفتم و نگارش کتاب خود را به جهادگران دفاع مقدس اختصاص دادم. در زمان دفاع مقدس مسئول تبلیغات گردان رزمی مهندسی قرارگاه شمال غرب کشور بودم به همین خاطر در جریان بسیاری از رشادت‌های رزمندگان جهادگر قرار می‌گرفتم.


نویسنده کتاب «اسطوره‌های ماندگار» بیان کرد: کتاب اسطوره‌های ماندگار که برگرفته از رشادت‌های قرارگاه رزمی مهندسی حمزه (ع) استان سمنان است را به رشته تحریر درآوردم. این کتاب به بچه‌های جهاد‌ سازندگی در هشت سال دفاع مقدس پرداخته است و جهادگرانی که هر کدامشان اسطوره‌ای هستند و در تاریخ ماندگار شده‌اند. در اصل عملکرد رزمی مهندسی جهادگران در بخش قرارگاه حمزه (ع) در استان سمنان از ابتدای دفاع مقدس تا پایان جنگ را به رشته‌ تحریر درآورده‌ام. هرچند تمام حقایق و همه مطالب را پیرامون جهادگران در دفاع مقدس نتوانسته‌ام به رشته تحریر درآورم، اما تمام سعی خود را در نگارش این کتاب به‌کار گرفته‌ام.


وی ادامه داد: برای خود رسالت و وظیفه‌ای را احساس می‌کنم تا بتوانم تاریخ جنگ را بازگو کنم، در واقعه دفاع مقدس حضور حداکثری داشتم از همین رو باید زحماتی را که رزمندگان و به‌خصوص جهادگران در طول دفاع مقدس کشیده‌اند را به گوش همگان برسانم، تا همه بداند در جهاد سازندگی چه رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌هایی صورت گرفته‌ است. جهادگری که بدون هیچ‌گونه پناهی روی لودر به ساختن سنگر و زدن خاکریز مشغول بود ناگهان با تیر تک تیراندازی به شهادت می‌رسید، اما همرزم جهادیش بدون هیچ گونه تأملی در جای همرزم شهیدش می‌نشست و کارش را ادامه می‌داد.


دعایی خاطرنشان کرد: از همین رو تمام سعی و تلاش خودم را برای ثبت کردن تمام لحظات دفاع مقدس از زاویه دید یک جهادگر گذاشتم و کتاب اسطوره‌های ماندگار را به رشته تحریر درآوردم. خدا را شکر این کتاب توانست در میان آثار دیگر مکتوب با موضوع دفاع مقدس حائز رتبه شده و از آن به‌عنوان کتاب برتر خاطرات شفاهی دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شود. جهادگران دفاع مقدس در طول جنگ مانند دیگر رزمندگان، با تمام وجود جانفشانی کرده‌اند ولی جامعه کمتر از این شهدا و رزمندگان شناخت پیدا کرده‌ است.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علي اصغر كريمي
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
۰
به نام خدا
ياد و خاطره جهاد گران مخلص راه خدا در جهاد سازندگي گرامي باد.
قالیشویی ادیب