دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1397 - 07:48
کربکندی در گفتگو با آنا:

نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا شگفتی بود/ کار سخت نمایندگان ایران

کارشناس فوتبال گفت: کار خیلی سختی پیش‌روی سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و اگر موفقیتی نصیب تیم‌های ایرانی می‌شود ناشی از شگفتی است.
کد خبر : 364819
AG8I0536.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رسول کربکندی در گفتگو با آنا درباره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و حضور سه نماینده ایران در این مسابقات اظهار کرد: رقابت‌های باشگاه‌های آسیا همیشه برای تیم‌های ایرانی، رقابتی دشوار بوده است. ممکن است در شرایط عادی تیم‌های ایرانی و سایر هم‌گروه‌ها هم‌سطح باشند، اما تیم‌های رقیب با خرید بازیکنان بزرگ و تجربه بالای این نفرات تعادل را به‌هم می‌زنند.


وی افزود: وقتی بازیکنی مثل ژاوی با هزینه بالای تیم‌های قطری به این کشور می‌آید، برای تیم تازه خود شخصیت تازه‌ای به‌ ارمغان می‌آورد. علاوه بر قطری‌ها، سایر تیم‌های عربی و تیم‌های شرقی مثل چینی‌ها هم شرایط مشابهی دارند و این مسئله کار ما را در برابر این رقبا دشوار می‌کند.


سرمربی پیشین ذوب‌آهن اذعان کرد: واقعیت این است که باشگاه‌های ما خیلی از تیم‌های رقیب عقب هستند و این‌که مثلاً تیمی مثل پرسپولیس در سال گذشته یا تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن پیش از آن به‌فینال مسابقات قهرمانی آسیا رسیده و در آن دیدار شکست خورده‌اند، را می‌توان یک شگفتی دانست، البته شگفتی رسیدن این تیم‌ها تا فینال بیشتر از باخت آن‌ها در فینال جام است.


کربکندی تصریح کرد: ما هنوز از لحاظ سخت‌افزاری با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و باشگاه‌های فوتبال ما از حداقل امکانات محروم هستند. این همه پرونده، بدهی و بحث‌های کسر امتیاز از باشگاه‌ها نشان‌دهنده شرایط واقعی فوتبال ما و لیگ کشور است.


وی درباره شرایط مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در زمانی‌که خود مربی ذوب‌آهن بود بیان کرد: هرچه می‌گذرد شرایط برگزاری مسابقات و قضاوت‌ها بهتر می‌شود. یادم می‌آید زمانی با پاختاکور در ازبکستان بازی داشتیم و داور مسابقه چنان ضعیف بود و علیه ما سوت می‌زد که مشخص بود به‌آسانی می‌توان وی را با 50 دلار رشوه خرید، اما اکنون شرایط بهبود یافته است.


سرمربی پیشین ذوب‌آهن ادامه داد: تا یکی‌ ـ دو دهه قبل تاکتیک به‌اندازه امروز مطرح نبود و بیشتر قدرت بدنی و جنگندگی بود که سرنوشت بازی‌ها را تغییر می‌داد و همین مسئله سبب می‌شد که تیم‌های ما راحت‌تر با رقبای خود مسابقه بدهند.


وی در ارتباط با شرایط ذوب‌آهن در لیگ فوتبال ایران و ناکامی این تیم در کسب برد در هفته‌های اخیر بیان کرد: در انتخاب مربی‌های فوتبال در لیگ کشورمان کار کارشناسی نمی‌شود. زمانی بود که برای مربیگری در تیم‌های مختلف باید از دلال‌ها کمک گرفته می‌شد و الان هم فقط کسانی شانس مربیگری دارند که به‌مسئولان سیاسی و سایر نهادهای قدرت، وابستگی داشته باشند. چنین می‌شود که امثال من که به‌جایی وابستگی نداریم، سال‌هاست که به‌جمع فراموش‌شدگان فوتبال اضافه شده‌ایم.


کربکندی درباره شانس صعود تیم‌های ایرانی از مرحله گروهی مسابقات اذعان کرد: کار خیلی سختی پیش‌روی سه نماینده ایران وجود دارد. این امکان وجود دارد که تیم‌های ما از مرحله گروهی صعود کنند اما قطعاً کار سخت تیم‌های ما و تفاوت فوتبال ما و سایر رقبای‌مان از مرحله بعد آغاز می‌شود.


انتهای پیام/4051/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته