دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سربخش در گفتگو با آنا:

روایت‌های دفاع مقدس منتظر سینما نمی‌ماند

یک جانباز دفاع مقدس گفت: سینما در مقابل ارزش‌های دفاع مقدس و آنان که حماسه آفریدند کار اساسی انجام نداده، روایت‌های دفاع مقدس منتظر سینما نمی‌ماند.
کد خبر : 364748
130149.jpg

علیرضا سربخش در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره سینمای دفاع مقدس و فیلم‌هایی که روایت‌گر ایثار و شهادت است، گفت: متأسفانه شاهد این مسئله هستیم که روز به روز سینمای ما از ارزش‌های دفاع مقدس دور می‌شود و به جایی رسیده‌ایم که در جهت خلاف ارزش‌های این دوران فیلم‌هایی نیز ساخته و اکران می‌شود. اگر به همین منوال پیش برود شاید روزی برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی مؤاخذه شویم.


جانباز 70 درصد و کارشناس سینما بیان کرد: در حال حاضر سینما در مقابل ارزش‌های دفاع مقدس و آنان که حماسه آفریدند هیچ کار اساسی انجام نداده است و اگر چند نهادی که دغدغه دفاع مقدس و ارزش‌های آن دوران را دارند، نبودند حتی در جشنواره فجر هم کاری در این‌ باره نمی‌دیدیم. 


وی ادامه داد: روایت‌گری ارزش‌های دفاع مقدس و رشادت‌های شهدا و ایثارگران منتظر سینما نمی‌ماند و با توان حداکثری، راه خود را ادامه خواهد داد. سینما اگر از این قافله جا بماند در مقابل شهدا پاسخگو نخواهد بود. ساخت فیلم در جهت معرفی ارزش‌های دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران مستلزم شناخت کافی از دفاع مقدس است. کسانی باید در این جهت فیلم بسازند که حداقل حضوری در دفاع مقدس داشته باشند و یا توسط کسانی که در این وادی حضور داشتند آگاه شوند.


سربخش اظهار کرد: یک نکته‌ تأمل و توجه بیشتری می‌طلبد و از فیلمسازی در وادی دفاع مقدس مهم‌تر است، و آن جلوگیری از ساخت آثاری در خلاف جهت ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس است. فیلم‌هایی را می‌بینیم که دفاع مقدس را زیر سؤال می‌برند. این معضل عزم جدی مسئولان فرهنگی و هنری کشور را می‌طلبد که توجه جدی و بیشتری به مقوله سینما و به‌خصوص سینمای دفاع مقدس داشته باشند.


انتهای پیام/4072/4100/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته