دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سربخش:

سینمای دفاع مقدس به قهقرا می‌رود

یک کارشناس سینما گفت: با کارهایی که در زمینه دفاع مقدس ساخته می‌شود، باید بگوییم سینمای دفاع مقدس به قهقرا می‌رود.
کد خبر : 326359
13808311111.jpg

علیرضا سربخش در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: فیلم‌هایی که در موضوع دفاع مقدس ساخته می‌شود، سیر قهقرایی را طی می‌کنند و روز به روز از واقعیت‌های دفاع مقدس دور ‌می‌شوند تا حدی که به کارگردانی  اجازه ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس می‌دهند که در فیلمی که ساخته غرب است ایفای نقش کرده و بر ضد نظام جمهوری اسلامی کار کرده است.


این کارشناس سینما و جانباز 70 درصد دفاع مقدس بیان کرد: فیلم‌‌نامه‌هایی که در حال حاضر با موضوع دفاع مقدس جلوی دوربین می‌روند، از واقعیت‌های جنگ و دفاع مقدس دور شده‌اند و بیشتر موضوع را به قهقهرا برده‌اند. کسانی در حال حاضر فیلم‌ساز دفاع مقدس شده‌اند که اصلاً بویی از دفاع مقدس نبرده‌اند و در موضوع دفاع مقدس با نگاه دهه 90 دهه 60 را می‌سازند و در حقیقت دفاع مقدس را از واقعیت‌های آن روز‌ها دور کرده‌اند.


سربخش اظهار کرد: در این فضایی که شرایط کار برای فیلم‌های دفاع مقدس روزبه‌روز بدتر می‌شود، باید مدیران لایقی برسر کار باشند و شورایی را برای نظارت بر این موضوع حیاتی که برای فرهنگ جامعه بسیار حیاتی و مهم است تشکیل دهند؛ کسانی‌‌‌که دفاع مقدس را درک کرده باشند و این موضوع را دغدغه خود بدانند.


وی بیان کرد: فیلم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که با موضوع دفاع مقدس ساخته می‌شود، حتی در روایت سرگذشت خانواده‌ ایثارگران، درست عمل نکرده و در جاهایی مسائل را با مغایرت به نمایش گذاشته‌‌؛ البته کار‌هایی همسو با موضوع دفاع مقدس هستند که به درستی ساخته شده و واقعیت‌های دفاع مقدس را بیان کرده‌اند. کارهایی را که ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته از این دسته از کارها می‌دانم.


سربخش یادآور شد: با شرایط کنونی جامعه اگر بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را با ارزش‌های واقعی دفاع مقدس از زبان اهالی دفاع مقدس بیان کنیم، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه حل خواهد شد.کارهای بسیار فاخری از دفاع مقدس ساخته شده که از سمت و سوی ارگان‌ها و نها‌دها بوده، در صورتی‌ که سینمای کشور باید به این مقوله مهم ورود کند. وجود  سینما مدیون دفاع مقدس، شهدای دفاع مقدس و شهدایی که در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) به شهادت رسیده‌اند، است.


انتهای پیام/4072/4100/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته