دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1397 - 14:18
رئیس دانشگاه آزاد مهدیشهر:

ترویج فرهنگ شهادت و فداکاری والاترین میراث انقلاب است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر گفت:ترویج فرهنگ شهادت و فداکاری والاترین میراث انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر : 364508
14.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مهدیشهر، مهدی سلطانی‌فر صبح امروز در مراسم نخستین سالروز تدفین شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مهدیشهر با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهادت و فداکاری به‌عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، وظیفه‌ای است که بر عهده همه ماست، گفت: در مکانی حاضر شدیم که رسالت آموزش و تربیت نسل متخصص آینده را به دوش دارد و مسلماً قصد دارد با وجود آموزش جوانان و ترغیب آنها به پژوهش‌های علمی، به دنبال تأثیرگذاری در جامعه و حرکت به سمت حل مسئله خصوصاً تأثیرگذاری فرهنگی باشد.


وی افزود:‌ شاید آنچه بیشتر از هر چیزی در این تأثیرگذاری اهمیت دارد، یافتن یک سبک زندگی بوده که بر پایه اعتقادات مذهبی و ملی باشد و به عبارتی یافتن یک سبک زندگی ایرانی اسلامی است و به‌واقع چه سبک زندگی مناسب‌تر و بارزتر از سبک زندگی‌ای که یک جوان 17 ساله را مجاب می‌کند آنچنان بر اعتقادات و شرف خود پایبند باشد که از جان شیرین خود بگذرد؛ بنابراین امیدواریم با الگو قرار دادن سبک زندگی و مدیریتی شهدا بسیاری از مشکلات جامعه حل شود.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدیشهر عنوان کرد: تدفین پیکر پاک و مطهر شهید گمنام در دانشگاه‌ها علاوه بر زنده نگه‌داشتن خاطرات جانفشانی جوانان این مرزوبوم، باعث ایجاد فضایی معنوی در کنار تحصیل و یادگیری علوم مختلف نیز شده و امیدواریم سیره شهدا حبل‌المتینی برای اتحاد و یکپارچگی در راستای تعالی اهداف مقدس جمهوری اسلامی شود.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز با بیان اینکه تدفین و حضور شهیدان در دانشگاه‌ها یک تذکر برای انسان‌هاست و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای حفظ استقلال کشور است، بزرگداشت شهدا را به‌منزله پاسداشت ارزش والای آنان خواند و گفت:  تکلیفی از شهدا بر گردن ماست که برای ادای این تکلیف سه وظیفه داریم که عبارت است از نخست مقام شهید و شهادت، مقام تأسف و تأثر نیست بلکه مقام حسرت و عبرت است. دوم بیان سیره اخلاقی، عبادی و اجتماعی خانوادگی شهداست و سوم شناسایی سیره شهدا، آرمان و اهداف شهداست.


حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در تبیین اینکه مقام شهید مقام تأسف و تأثر نیست اظهار کرد: نگاه شهدا نسبت به مرگ با افراد عادی متفاوت است؛ چراکه شهدا مرگ را پایان زندگی نمی‌دانند بلکه آن را آغاز زندگی می‌دانند، شهدا مرگ را نپذیرفتند بلکه خودشان به استقبال مرگ رفتند اما افراد عادی از مرگ می‌ترسند به همین دلیل شهدا آنچنان مقامی پیدا می‌کنند که هیچگاه تأسف نمی‌خورند.


وی در تبین سیره اخلاقی اجتماعی و عبادی خانواده شهدا با بیان بیانات مقام معظم رهبری در این باره که زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست تصریح کرد: ما وظیفه داریم آنچه در مورد شهدا را می‌دانیم به نسل جوان بازگو کنیم در غیر این صورت مدیون خون شهدا خواهیم شد.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان شهدا را سرمایه‌های انقلاب اسلامی دانست و در تشریح وظیفه سوم درباره شناسایی سیره عنوان کرد: برای شناسایی سیره و آرمان شهدا باید به وصیت‌نامه شهدا مراجعه کرد و در اکثر وصیت‌های شهدا به حفظ دین، حفظ انقلاب و نظام و پشتیبانی از ولایت‌فقیه بیشتر تأکید شده و این همان آرمان و اهداف شهداست.



به گزارش آنا، از دیگر برنامه‌های این مراسم پخش مستند مراسم وداع و تدفین شهید گمنام این واحد دانشگاهی، مرثیه‌سرایی و مداحی توسط مداح اهل‌بیت حاج ابوالفضل بینایی، غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر شهید گمنام توسط نیروهای نظامی و مسئولان، کاشت هشت نهال به یاد و نام هشت شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس شهر مهدیشهر، تجلیل از هشت نفر از فعالان حوزه فرهنگی و برگزاری ایستگاه صلواتی بود.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته