دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1397 - 11:53
رضوانی عنوان کرد:

تقویت باورهای دینی در رقابت‌های قرآنی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: هدف از رقابت‌های قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تعمیق دانش‌افزایی و تقویت باورهای دینی است.
کد خبر : 363528
ShrinkedIMG_0054.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهرود، علی رضوانی صبح امروز در حاشیه برگزاری بخش شفاهی مسابقات سراسری قرآن دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، تمسک به ثقلین، تحقق اندیشه‌های امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری، توسعه و ترویج فضای قرآنی و تعمیق دانش‌افزایی تقویت باورهای دینی و ملی، توسعه و تعمیق فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت است.


وی تلاش برای پیاده‌سازی قرائت و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی، افزایش نشاط اجتماعی و امید در میان دانشگاهیان، شناسایی استادان، کارکنان و دانشجویان مستعد قرآنی و بهره‌گیری از آنان در پیشرفت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی دانشگاه و  زمینه‌سازی برای ایجاد سبک زندگی قرآنی و فرهنگی دانشگاه از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه‌ها دانست.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها که هرساله در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، دانشجویان مقاطع کاردانی تا دکتری حرفه‌ای و تخصصی و استادان عضو هیئت علمی تمام‌وقت یا نیمه‌وقت و استادان حق‌التدریس که کد و شناسه دارند و نیز کارکنان واحدهای دانشگاهی و آموزشکده سما اعم از نیروهای رسمی، قراردادی و شرکتی می‌توانند در بخش شفاهی رقابت کنند.


رضوانی بیان کرد: بخش شفاهی این دوره از مسابقه‌ها که ثبت‌نام آن همانند واحدهای سراسر کشور از اول مهر تا 20 آبان برگزار شد در سه سطح واحدی، استانی، کشوری (نهایی)، برای استادان، کارکنان، دانشجویان در دو حوزه خواهران و برادران در هشت رشته شامل حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت (تحقیق و ترتیل)، تواشیح و اذان اسفند جاری در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.


عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اظهار کرد: برای نفرات برتر در این مسابقه‌ها هدایایی شامل جوایز نقدی و لوح تجلیل در نظر گرفته‌شده و برای استادان برتر امتیاز برای جذب و ارتقای فرهنگی و برای دانشجویان برتر افزایش دو نمره به یکی از دروس گروه معارف اسلامی یا دروس عمومی در نظر گرفته خواهد شد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته