دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1397 - 11:25
آیت‌الله رشاد در گفتگو با آنا:

دانشگاهیان در اجرای بیانیه راهبردی رهبر انقلاب پیشگام باشند

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاهیان و اهالی فرهنگ و علم باید در اجرای بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری نسبت به سایر اقشار جامعه پیشگام باشند.
کد خبر : 363500
636357209017239261_md.jpg

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره نقش قشر دانشگاهی در اجرای بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری اظهار کرد: دانشگاهیان و افراد نخبه نقش مضاعفی نسبت به سایر اقشار جامعه، برای اجرای بیانیه «گام دوم انقلاب» دارند.


وی ادامه داد: دستگاه‌های علمی، فرهنگی و اهالی علم و معرفت باید نقش اساسی در پیگیری آرمان‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ایفا کنند و پیشگام همه طبقات و اقشار اجتماعی باشند.


رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابِ علم، فرهنگ، معرفت، دانش، آگاهی، فکر و فقه است، افزود: انقلاب اسلامی با معرفت، علم، فکر و فرهنگ پیوند دارد و همان‌طور که از ابتدای انقلاب اسلامی، مسیر را فرهنگی و فکری طی کردیم، تداوم و تکامل آن‌هم باید فکری و فرهنگی باشد.


رشاد با اشاره به اینکه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دستگاهی پژوهشی و فکری است، عنوان کرد: این پژوهشگاه در حوزه زیرساخت‌ها و بنیادهای فکری گفتمان انقلاب اسلامی نقش‌آفرین است.


پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،کارهای علمی و نظری برای تبیین بیانیه ارزشمند رهبر انقلاب انجام می‌دهد


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیانیه «گام دوم انقلاب» در حقیقت نقشه راه آینده انقلاب، نظام و جبهه مقاومت را در منطقه ترسیم کرده، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی موظف است که کارهای علمی و نظری برای تبیین و تفسیر این سند ارزشمند و نورانی انجام دهد.


گفتنی است که امام خامنه‌ای ۲۴ بهمن‌ماه سال جاری در پیامی با عنوان «بیانیه گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.

بیانیه «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.


انتهای پیام/4107/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته