دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1396 - 11:02
به ریاست آیت‌الله علی اکبر رشاد؛

نود و هفتمین جلسه شورای علمی راهبردی برگزار شد

نود و هفتمین جلسه شورای علمی راهبردی هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت الله علی اکبر رشاد در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 227015

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه که به بررسی پیشنهاد ارائه واحد درس نظریه‌پردازی در دانشگاه اختصاص داشت گزارشی که توسط دانشگاه عالی دفاع ملی تهیه شده بود، ارائه شد.


در این گزارش با تشریح روند تکوین و شکل‌گیری نظریه علمی برخی موارد اهمیت و ضرورت این سرفصل درسی در مواردی مانند ارتباط علم و نظریه‌پردازی و نقش نظریه‌پردازی در رقابت علمی مطرح شد.


در ادامه این گزارش با اشاره به لزوم مستقل دانستن نظریه‌پردازی از پژوهش بر نقش نوآوری علمی در نظریه‌پردازی نیز تاکید شده است.


پس از ارائه گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در موضوعات تسریع در روند نظریه‌پردازی علمی با توجه به سرعت پیشرفت علم، تکیه بر موضوع‌شناسی در سرفصل‌های درس نظریه‌پردازی، برگزاری دوره های تربیت مدرس برای تدریس این سرفصل درسی با توجه به ظرافت‌های موضوع، تبیین مفهوم نظریه‌پردازی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به منظور زمینه‌سازی برای ارائه این سرفصل درسی در مقطع دکتری، و اجرای این سرفصل در چند دانشگاه به عنوان نمونه در راستای شناخت موانع پیش‌رو پرداختند.


درادامه آیت الله رشاد گفت: «نیاز است تا دو تیم کاری که در دانشگاه علامه طباطبایی و دفاع ملی شکل گرفته‌اند، بحث سیاستگذاری، شیوه اجرا و تعریف سرفصل درس را هماهنگ با هم پیش برند تا برون داد این طرح یکپارچه و هماهنگ باشد.»


او افزود: «پس از برگزاری جلسات و تدوین برنامه، باید طرح فوق مجددا در جلسه مجمع ارائه شود تا اعضا نظرات خود را اعلام نمایند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته