دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1397 - 11:53
میرزایی حیدری مطرح کرد:

رساندن ایران به قله‌های رفیع علمی با مطالبه‌گری و اقدام و عمل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: با مطالبه‌گری، شجاعت و اقدام و عمل می‌توانیم ایران اسلامی را به قله‌های رفیع علمی و پژوهشی برسانیم.
کد خبر : 363461
2A1A0018.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ایلام، آیین گرامیداشت 5 اسفند زادروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس روز گذشته با حضور شهردار ایلام، رئیس سازمان نظام مهندس ایلام، مسئولان دانشگاه، اعضای هیئت علمی گروه‌های مهندسی و دانشجویان این رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در این آیین اظهار کرد: با مطالبه‌گری، شجاعت و اقدام و عمل می‌توانیم ایران اسلامی را به قله‌های رفیع علمی و پژوهشی برسانیم.


محمد میرزایی حیدری اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش جوانان در توسعه کشور تأکید کردند ما هم باید کارها را به دست جوانان بسپاریم و هرکجا به جوانان اعتماد کرده‌ایم، نتیجه گرفته‌ایم.


وی بیان کرد: اعتماد به جوانان همواره با افتخارآفرینی همراه بوده است؛ به‌طوری‌که در سه سال گذشته تیم بتن دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام توانسته مقام نخست را بین دانشگاه‌های ایران اسلامی کسب کند و این بزرگترین افتخار برای این واحد دانشگاهی است.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام نیز در این آیین بیان کرد: تحولات زندگی جدید و جهانی بدون علوم مهندسی قابل تصور نیست.


آیت‌الله رستمی اضافه کرد: اکنون 3 هزار و 500 نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام هستند که از این تعداد یک‌هزار و 500 نفر پروانه اشتغال دارند.


وی یادآور شد: خروجی دانشگاه‌ها در حوزه فنی و مهندسی ارتباط مستقیم با سازمان نظام مهندسی دارد و دانشجویان باید بیش از پیش به مطالعه، تحقیق و پژوهش بپردازند.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام تصریح کرد: فاصله بین دانش و بستر عملیاتی و کار بسیار زیاد است و باید این فاصله کاهش یابد.


رستمی تأکید کرد: مردم در بحث نظام مهندسی باید مطالبه‌گر باشند و در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند باید خدمات دریافت کنند.


وی تشریح کرد: همکاری و تعامل دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و سازمان نظام مهندسی دوسویه و در جریان است؛ به‌طوری‌که دانشگاه آزاد اسلامی ایلام متولی برگزاری دوره‌های آموزشی سازمان نظام مهندسی ایلام است.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام بیان کرد: همکاری دانشگاه و سازمان نظام مهندسی موجب تقویت بنیه علمی و پژوهشی جامعه مهندسی می‌شود.


شهردار ایلام در ادامه این آیین مطرح کرد: تحولات و توسعه شهر ایلام که مورد رضایت مردم این شهر است، با حضور و پای‌کار بودن دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام صورت گرفته است.


طالب صادقیان اضافه کرد: اعتماد به دانشجویان و استادان گروه مهندسی معماری و عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و استفاده از ظرفیت آنان در طراحی شهر ایلام تجربه گران‌سنگی بود که ماحصل آن ایجاد المان‌های زیبا، طراحی‌های متفاوت و رضایت‌مندی شهروندان از فعالیت‌های جدید شهرداری بود.


وی با بیان اینکه روز مهندس فقط یک روز نیست و تمام روزهای سال روز مهندس است، عنوان کرد: باید آسایش و آرامش شهروندان را ایجاد کنیم و در طرح‌های خود اقتصاد مهندسی لحاظ کنیم.


شهردار ایلام ادامه داد: در یک سال گذشته 20 فراخوان عمومی برای طراحی شهری صادر کرده‌ایم و شهروندان برای توسعه شهر ایلام پای کار هستند.


صادقیان متذکر شد: هر اتفاق مثبتی که در شهر ایلام مشاهده می‌شود با همکاری و همراهی نخبگان، دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام صورت گرفته است.


در پایان این آیین از دانشجویان ممتاز گروه‌های مهندسی تجلیل شد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته