دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1397 - 15:13
کارشناس سیاسی افغانستانی:

حمایت آمریکا از تروریست‌ها نشانه دشمنی با ایران است

یک کارشناس علوم سیاسی افغانستانی حمایت قطعی واشنگتن از گروه‌های تروریستی علیه ایران را در راستای دشمنی دیرینه با تهران برای به تعویق انداختن زوال آمریکا دانست.
کد خبر : 363285
22.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وابستگی گروه های تروریستی مخالف ایران به سازمان های جاسوسی کشورهای بیگانه و در راس آنها آمریکا مورد تایید افکار عمومی و کارشناسان در سطوح منطقه‌ای و حتی بین‌المللی است.


در همین راستا، دکتر وحید ظهوری به تحلیل رویکرد آمریکا در خصوص حمایت از تروریست‌ها و دشمنی با ایران پرداخت.


وی در این گفتگو تصریح کرد که در اینکه داعش و این‌گونه گروه‌های جنایتکار تروریستی دست‌پرورده آمریکا و کشورهای مزدور منطقه مانند عربستان سعودی و امارات هستند، شکی نیست و خود نیز بدان اذعان دارند.


این کارشناس سیاسی و مخاطب رادیو پشتو معاونت برون‌مرزی صداوسیما در ادامه افزود: «ازآنجایی‌که بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، قدرت آمریکا روبه‌زوال است، لذا ترامپ سعی دارد دولت خود را از این ورطه سقوط و نابودی نجات دهد و به هر وسیله‌ای متوسل می‌شود تا هم از هزینه‌ها بکاهد و پولش را از مزدوران منطقه‌ای‌اش تأمین کند و هم با قلدری کشورهای ترسوی منطقه و جهان را مرعوب خود ساخته و رعب و وحشت ایجاد کند، درنتیجه آنان را به کرنش وادارد و به بهانه دفاع از آن‌ها باج‌گیری کند.»


وی در پایان گفت: «دقیقاً این‌گونه عملیات تروریستی و ننگین، ازجمله حمله تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان که علیه مردم توسط این گروه‌های دست‌پرورده دشمنان انجام گرفت را می‌توان به موضوع فوق مرتبط دانست زیرا کشوری که زیر بار زورگویی‌های دشمن نمی‌رود و کشتی نجات منطقه طوفانی است و با فداکاری‌های مدافعان و مرزبانان غیور کشور مدال افتخار بر دوش دارد، مسلم است که مغضوب آمریکاست. به همین دلیل آمریکا با این مردم دشمنی می‌کند و دست به خونشان آلوده می‌کند تا زوال خود را به تعویق اندازد.»


انتهای پیام/4106/4124/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته