دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتقاد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از موازی‌کاری وزارت کار

انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران با انتقاد نسبت به موازی کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیانیه‌ای تاکید کرده که وزارت کار اقدام به برگزاری جلسات توجیهی برای ایجاد تشکل جایگزین انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران کرده است.
کد خبر : 3631

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در بیانیه انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران که به امضای «هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران» رسیده در انتقاد از موازی کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خطاب به اعضای این انجمن آمده است: متاسفانه با خبر شدیم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدتی قبل به بهانه رایزنی و اخذ نظر مشورتی روزنامه نگاران با دعوت از اعضای این انجمن و یا روزنامه نگاران غیر عضو، اقدام به برگزاری جلسات توجیهی برای ایجاد تشکل جایگزین انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران کرده است.


در این بیانیه آمده است: این در حالی است که وزارتخانه مذکور به موجب دستور رییس جمهوری محترم از مدت‌ها قبل ماموریت یافته زمینه برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و متعاقب آن بازگشایی انجمن را فراهم کند، اما تاکنون هیچگونه اقدام درخورتوجهی در این زمینه صورت نگرفته است. مضافا اینکه اساسا و مطابق مفاد قانون کار و مقاوله نامه های سازمان بین المللی کار، مداخله دولت در ایجاد تشکل های کارگری و کارفرمایی ممنوع است.


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هیات مدیره «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران» ضمن ابراز نگرانی از این اقدامات غیر مسوولانه، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هشدار می دهد دست از مداخله در امور تشکل های کارگری بردارد و تبعات داخلی و بین المللی این رفتارها را مدنظر قرار دهد.


همچنین در این بیانیه تاکید شده است: از تمامی اعضای محترم «انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران» انتظار می رود ضمن حفظ هوشیاری، با استواری و انسجام صنفی، در این روزهای دشوار، شکیبایی پیشه کنند و نمایندگان خود را در مسیر پیگیری امور مربوط به بازگشایی انجمن تنها نگذارند. بی تردید این طرح نیز مانند دیگر طرح های تفرقه افکنانه ناکام خواهد ماند.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته