دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1397 - 16:00
مدیرکل ارشاد استان هرمزگان:

اعتبار جشنواره «سور، سرنا، زندگی» به مردمی‌بودن آن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: اعتبار جشنواره «سور، سرنا، زندگی» به مردمی‌بودن آن است.
کد خبر : 363023
هرمز.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا کمالی زرکانی در جلسه برنامه‌ریزی پنجمین جشنواره منطقه‌ای «سور، سرنا، زندگی» با تأکید بر حفظ ساختار مردمی این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره الگویی مناسب برای دیگر جشنواره‌ها با رویکرد آیینی و سنتی است.


وی اضافه کرد: نباید برنامه‌ای را که خاستگاه مردمی و ریشه در فرهنگ عامه دارد، دولتی برگزار کرد که این روش موجب ازبین‌رفتن آن می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌ها و جشنواره‌های مردمی، حمایت غیرمستقیم است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.


کمالی‌زرکانی با یادآوری رویکرد جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برون‌سپاری برنامه‌های فرهنگی به مردم، انجمن‌های فرهنگی و هنری و گروه‌های هنری شاخص از اولویت‌های پیش‌رو است؛ زیرا معتقدیم هر برنامه یا رویداد را باید به متولی اصلی آن که همان مردم هستند، سپرد.


وی به کیفیت‌بخشی برنامه‌های جشنواره «سور، سرنا، زندگی» تأکید کرد و گفت: بدون تردید امسال با حضور گروه‌های موسیقی آیینی و سنتی سیستان، کرمان جنوبی و چند استان دیگر شاهد افزایش کیفیت و تنوع برنامه‌ها و اجراها خواهیم بود.


به گزارش آنا، پنجمین جشنواره منطقه‌ای «سور، سرنا، زندگی»، ١٥، ١٦ و ١٧ اسفند در روستای تیرور میناب برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: استان هرمزگان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب