دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران

جشنواره اردیبهشت، زمستان امسال برگزار می‌شود

انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و حمایتی خود در این استان را گسترش می‌دهد.
کد خبر : 15075

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علی‌رضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان طی دیداری با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران فرید فرخنده‌کیش به آسیب‌شناسی و طرح مشکلات پیش آمده در دورهای پیشین برگزاری جشنواره اردیبهشت پرداخت.


در طی این دیدار که با حضور حسن رونده از هنرمندان و مدیران فرهنگی استان هرمزگان برگزار شد، علیرضا درویش‌نژاد با عنوان این مسئله که موانع بسیاری برای ادامه مسیر برگزاری این جشنواره به وجود آمده بود از حمایت‌های انجمن سینمای جوانان ایران برای رفع این موانع و برگزاری دهمین دوره این جشنواره در سال جاری تقدیر و تشکر کرد.


وی همچنین با اشاره به توانایی‌ها و سوابق انجمن سینمای جوانان ایران در استان هرمزگان ابراز امیدواری کرد که حمایت انجمن در خصوص رفع مشکلات جشنواره اردیبهشت و برگزاری دور جدید این جشنواره توسط انجمن سینمای جوانان ایران سرآغازی باشد برای حضور پررنگ‌تر انجمن در این استان.


حسن رونده نیز با اشاره به پتانسیل‌های فرهنگی موجود در استان همچون حضور پررنگ سازمان منطقه آزاد قشم در فعالیت‌های فرهنگی حمایت و حضور پررنگ انجمن سینمای جوانان ایران در این استان را یکی از نیازهای فرهنگی استان هرمزگان عنوان کرد. وی همچنین با اشاره به این نکته که مهم‌ترین دغدغه فیلم‌سازان استان مسئله اکران فیلم‌هایی است که ساخته‌اند و فعال نبودن بخش عمده سالن‌های سینما در سطح استان را یکی دیگر از معضلات استان هرمزگان دانست.


در ادامه این جلسه فرید فرخنده کیش با اشاره به این نکته که یکی از دفاتر مهم انجمن در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد، سامان‌دهی برگزاری جشنواره اردیبهشت به‌عنوان میراث هنرمند فقید کورش گرمساری با حمایت نهادهای فرهنگی و اقتصادی را فرصت بسیار مهمی برای ارزیابی، آسیب‌شناسی و گسترش دامنه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران اعلام کرد و افزود: «در اولین قدم باید شرایط تولید فیلم کوتاه در بندرعباس ایجاد شود. می‌توان با تولید حداقل ده فیلم کوتاه شاخص که با مشارکت نهادهای فرهنگی استان و انجمن سینمای جوانان ایران جان دوباره‌ای به سینمای استان هرمزگان بخشید. همچنین تولید این فیلم‌های کوتاه فرصتی را فراهم می‌آورد تا جوانان و هنرمندان استان بار دیگر در یک گروه همدل به خلق آثار خود بپردازند.»


فرخنده کیش همچنین مشارکت در تأمین ابزارهای آموزشی جدید برای برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد نمایندگی‌های انجمن در سایر شهرهای استان هرمزگان را بسترسازی بسیار مهمی برای شکوفایی دوباره سینمای استان هرمزگان دانست. وی همچنین با اشاره به بازسازی و تجهیز سالن‌های سینما در شهرهای آبادان، تربت‌حیدریه، رودبار و برازجان یکی دیگر از اقدامات مهم فرهنگی در استان هرمزگان را تمرکز برای راه‌اندازی یک سالن سینما در این شهر و شهرستان‌های اطراف که فاقد سالن فعال نمایش هستند، عنوان کرد.


مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به همکاری موسسه سینما شهر و دیگر ادارات و نهادهای فرهنگی در بازسازی سالن‌های یادشده، این امر را فرصت بسیار خوبی برای بازسازی سالن‌های سینمای موجود در استان هرمزگان، وارد کردن این سالن‌ها به چرخه اکران سراسری و البته اکران فیلم‌های فیلم‌سازان هرمزگانی دانست.


در پایان این جلسه نسبت به برگزاری جشنواره اردیبهشت با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و نهادهای دولتی، فرهنگی و اقتصادی استان، تولید ده فیلم کوتاه برای ایجاد انگیزه و به حرکت درآوردن چرخه تولید فیلم کوتاه، تلاش برای گسترش زیرساخت‌های آموزشی و ارزیابی سالن‌های غیرفعال یا نیمه فعال سطح استان جهت تجهیز به سیستم‌های روز اکران فیلم با حمایت موسسه سینما شهر تصمیماتی اتخاذ و نسبت به تهیه پیش‌نویس‌های اجرایی این طرح‌های مذاکرات اولیه صورت گرفت.


جشنواره اردیبهشت در نخستین سالگرد درگذشت کورش گرمساری فیلم‌ساز و عکاس شهیر بندرعباسی و مدیر انجمن سینمای جوانان بندرعباس برای چندین سال متمادی به‌صورت هفته فیلم و عکس اردیبهشت پایه‌گذاری شد.


در دومین سالگرد این هنرمند فقید و باهمت خوبیار سالاری مدیر وقت دفتر بندرعباس اولین دوره جشنواره ملی اردیبهشت در سال 1385 برگزار شد. در دو سال گذشته با تصمیم اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان برگزاری این جشنواره از اختیار انجمن سینمای جوانان هرمزگان خارج گردید. انجمن سینمای جوانان ایران با رفع موانع موجود در مسیر برگزاری دهمین جشنواره اردیبهشت این جشنواره را به‌صورت سالانه برگزار خواهد کرد. دهمین جشنواره اردیبهشت، زمستان امسال در بندرعباس برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته