دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1397 - 17:48
روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور:

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به سهامداران پدیده شاندیز کذب است

روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای تخصیص هزار میلیارد تومان جهت پرداخت به سهامداران و مالباختگان پدیده شاندیز را تکذیب کرد.
کد خبر : 362623
57479299.jpg

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد را تکذیب کرده و هرگونه دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر تخصیص هزار میلیارد تومان جهت پرداخت به سهامداران و مالباختگان پدیده شاندیز را کذب دانست.


در این اطلاعیه آمده است: همان‌گونه که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌‎جمهوری در حاشیه دولت بیان کرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور هیچ دستوری مبنی بر تخصیص اعتبار یا وجهی به سهامداران یا مالباختگان پدیده شاندیز صادر نکرده‌ است.


این اطلاعیه می‌افزاید:‌ متأسفانه مشخص نیست آقای پژمانفر با روش‌های نخ‌نما و بازی با کلمات چه قصد و نیتی را در تکرار این‌گونه ادعاها دنبال می‌کند؛ چراکه محمود واعظی در حاشیه دولت، ادعای ایشان مبنی بر دستور رئیس‌جمهوری برای اختصاص هزار میلیارد تومان به سهامداران پدیده شاندیز را تکذیب کرد و اساساً صحبتی درباره نامه‌نگاری ایشان نداشته است. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همان‌گونه که در خبرها نیز منتشر شده، هرگونه دستور رئیس جمهوری در خصوص تخصیص این وجه را تکذیب کرده و این تکذیب همچنان به قوت خود باقی است.


در این اطلاعیه تأکید شده است:‌ در خصوص نامه‌نگاری به رئیس‌جمهوری درباره پدیده شاندیز نیز به اطلاع می‌رساند که اولین‌بار سرپرست استانداری خراسان رضوی در آذرماه سال گذشته این موضوع را طی نامه‌ای مطرح کرده و درخواست کردند که موضوع در جلسه سران سه‌ قوه مطرح شده و مبلغی معادل هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت سهامداران پدیده شاندیز اختصاص داده شود؛ رئیس‌جمهوری نیز در هامش این نامه به آقای نهاوندیان معاون اقتصادی و نماینده قوه مجریه در شورای سران سه قوه دستور داد «بررسی و اعلام نظر شود». نامه دومی را هم جناب آقای پژمانفر نماینده مردم محترم مشهد خطاب به رئیس‌جمهوری در همین رابطه مرقوم کرد که معاون دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به نامه قبلی سرپرست استانداری خراسان رضوی به آقای نهاوندیان ارجاع داده‌ است. از این‌رو رئیس‌جمهور هیچ دستوری مبنی بر تخصیص هزار میلیارد تومان به سهامداران پدیده شاندیز صادر نکرده‌ است، هرگونه ادعایی در این خصوص کذب محض است و آقای پژمانفر اگر سندی در این خصوص دارند ارائه کنند.


این اطلاعیه می‌افزاید: بار دیگر همان‌گونه که رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه دولت اظهار کرد، تأکید می‌شود سازوکاری که برای حل مشکلات مؤسسات اعتباری تمهید شد، بدین‌گونه بوده است که هریک از سران محترم قوا در شورا، نمایندگان خود را داشته باشند که مسائل قابل طرح در این نشست را بررسی و تأیید کنند. این افراد متشکل از محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون رئیس قوه قضائیه هستند، لذا هر تصمیمی برای طرح موضوعاتی از این دست در این نشست توسط این سه نفر بررسی و به اطلاع سران قوا می‌رسیده است. از این رو طبیعی است که نامه‌نگاری‌های انجام‌شده نیز برای بررسی به آقای نهاوندیان ارجاع شده است و مشخص نیست که آقای پژمانفر چگونه صرف ارجاع نامه‌ها به ایشان جهت بررسی و اعلام نظر را به معنی دستور تخصیص تلقی کرده و خبر آن را اعلام کرده‌اند.


در پایان این اطلاعیه خاطرنشان شده است: در همین خصوص به‌منظور شفافیت بیشتر و کمک به تنویر افکار عمومی، روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری تصویر نامه‌ها و هامش رئیس‌جمهوری را منتشر می‌کند و قضاوت را به مردم شریف واگذار می‌کند.



 


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته