دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1397 - 11:51
سردار بلالی در گفتگو با آنا:

عملکرد نیروهای مسلح می‌تواند برای دستگاه‌های دولتی الگو باشد

معاون هماهنگ‌کننده پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء(ص) گفت: نیروهای مسلح پیشتاز خودباوری هستند و این موضوع می‌تواند برای دستگاه‌های دولتی الگو قرار گیرد.
کد خبر : 362237
photo6010158942765822348.jpg

سردار علی بلالی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره بیانیه «گام دوم انقلاب» گفت: این بیانیه، تبیین‌کننده برنامه‌های آینده برای چهار دهه دوم انقلاب اسلامی است و نیروهای مسلح بر اساس یکی از بندهای این بیانیه در خصوص تکیه بر توان داخلی، عملکرد خوبی داشته و توانسته رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی را جلب کند.


وی ادامه داد: نیروهای مسلح در مقایسه با دستگاه‌های غیرنظامی پیشتاز خودباوری هستند و امیدواریم این موضوع در بخش‌های دیگر کشور جاری و ساری شود.


معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء(ص) با بیان اینکه متأسفانه تمامی بخش‌های کشور در عملکرد جهادی نمره قابل قبولی ندارند، تصریح کرد:‌ فقط توانستیم در بومی‌سازی دانش سلول‌های بنیادی، نانوتکنولوژی، علوم هسته‌ای و علوم نظامی جهادی عمل کنیم و افتخارآفرین باشند.


بلالی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی ضروری است که از ظرفیت‌های موجود کشور برای توسعه علوم مختلف که اقتدارآفرین هستند، بیشتر استفاده کنیم تا چشم‌اندازی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند، محقق شود.


وی با بیان اینکه نگاه نیروهای مسلح به توان داخلی است، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش طاغوت از لوث وجود فرماندهانی که به قدرت‌های بیگانه وابسته بودند، پاک شد و ارتش طاغوت به برکت انقلاب اسلامی به ارتش اسلام و یک ارتش مکتبی تبدیل شد و نگاه به درون، جایگزین نگاه به دست بیگانه شد.


بلالی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه انقلاب اسلامی روحیه خودباوری و تکیه بر توان داخلی را در کشور دوباره احیاء کرد،‌ اما متأسفانه برخی از مسئولان و نهادهای دولتی و اقتصادی نگاه به بیرون دارند و هنوز نتوانسته‌اند پیام اصلی انقلاب اسلامی را، که همان تمرکز بر توان داخلی است، درک کنند. همچنین یکی از ضعف‌های موجود در سازمان‌های دولتی این است که مدیران و نیروهای انسانی آن، مسائل فرعی مانند سفرهای خارجی و دریافت حق مأموریت‌‌های کلان مهم است و تا زمانی‌که ملاک کار آن‌ها، چنین موضوعات فرعی باشند، هرگز شاهد رونق و توسعه اقتصادی نخواهیم بود و به قول سردار حاجی‌زاده وقتی گذرنامه‌هایشان را بگیریم، آن وقت مشخص می‌شود که آیا حاضرند برای خدا، اسلام، نظام و ملت کار کنند یا خیر.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته