«گام دوم انقلاب» تحلیل عمیق بر تحولات ایران در عرصه جهانی
علیرضا فیروزفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در زنجان با اشاره به انتشار بیانیه «گام دوم» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: بر مبنای دیدگاه مقام معظم رهبری میتوان با حفظ اصول انقلاب مسیر ترقی و عزت کشور را با رفع نواقص، کاستیها و سستیهای گذشته مطمئنتر پیمود.
وی به شاخصههای بیانیه گام دوم اشاره کرد و ادامه داد: این بیانیه تحلیلی عمیق و دقیق در خصوص تحولات جمهوری اسلامی ایران در عرصههای بینالمللی، منطقهای و داخلی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به محتوای این بیانیه خاطرنشان کرد: دلایل شکلگیری انقلاب اسلامی و استمرار و مقایسه آن با سایر انقلابها در مواجهه با ملتهای خویش به روشنی مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است.
فیروزفر تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با سایر انقلابها بزرگترین و مردمیترین انقلاب جهان است که با تکیه بر اصول اعتقادی بدون خیانت به آرمانها و ملتش استمرار پیدا کرده و بر شعارهایش پایبند بوده است و مهمترین شعار انقلاب اسلامی توجه بر توان و استعدادهای داخلی و همچنین نفی سلطه و مبارزه با استکبار و استعمار است.
این استاد دانشگاه زنجان با اشاره به وظیفه خطیر نخبگان و دانشگاهیان در عملیاتی کردن منشور گام دوم در حوزههای مختلف عنوان کرد: کلمات و جملات این بیانیه محصول سالهای متمادی پژوهش و تجربه است که باید مورد بررسی قرار بگیرد و در جامعه عملیاتی شود و در این راستا دانشگاهها و حوزههای علمیه در حوزه علم و پژوهش رسالت بزرگی بر عهده دارند.
فیروزفر با اشاره به «الگوبرداری و الگوسازی» در مقوله توسعه و تعالی متذکر شد: کشور برای دست یافتن به تعالی و عزت و اقتدار به دانش و پژوهش نیاز دارد.
وی با اشاره به جایگاه ایران در مناسبات علمی جهان مطرح کرد: کسب رتبههای مهم علمی و پژوهشی جوانان، دانشمندان و نخبگان کشور در مجامع علمی جهان با لحاظ شرایط و محدودیتهایی که در چهار دهه گذشته اتفاق افتاده، موجب فخر برای ایرانی و شگفتی برای جهانیان شده است؛ هرچند با قله پیشرفت و ترقی فاصله زیادی وجود دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان به فرصت جمعیت جوان در جامعه اشاره و تأکید کرد: جوانان مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور هستند و ایران اسلامی در 40 سال گذشته با تکیه بر عزم و اراده این نسل توانسته مسیرهای دشوار ترقی را بپیماید.
انتهای پیام/4078/
انتهای پیام/