دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابهامات فراوان در عملکرد سرپرست فدراسیون سه‌گانه

عملکرد سرپرست فدراسیون ورزش سه‌گانه با ابهاماتی همراه شده که نیاز است وی به این موارد پاسخ دهد.
کد خبر : 361228
News-13910712142234.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، وزارت ورزش و جوانان چندی قبل به‌خاطرِ اعمال قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی دست به تغییر زد و سرپرستانی را جانشین رؤسای برکنار شده کرد تا در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی اقدام کند.


آنچه امروز مورد سؤال علاقه‌مندان به ورزش است میزان عملکرد سرپرستان در فدراسیون‌ها است اما در یکی از این فدراسیون‌ها عملکرد سرپرست با انتقادات اهالی این رشته ورزشی مواجه شده است. فدراسیون ورزش سه‌گانه که یکی از رشته‌های ورزشی بسیار مهیج و المپیکی است پس از آنکه در دوران 13 ساله ریاست محمد صبور نتوانست همگام با سایر کشورهای آسیایی رشد و توسعه داشته باشد.


اینکه در زمان آقای صبور انتقادهای مختلفی از جمله عدم اجرای صحیح برنامه‌های استعدادیابی، اردوهای مناسب، دوره‌های مربیگری و داوری بین‌المللی، دوره‌های تربیت مدرس، ارائه آمارهای غیرواقعی ورزشکاران بیمه شده، اعزام بی‌حاصل و بدون برنامه‌ریزی مناسب تیم‌های ملی به تورنمنت‌ها، عدم امنیت شغلی کارکنان که گواه آن تعویض پیاپی دبیر و نایب رئیس و رؤسای کمیته‌های مختلف بوده است در این مقوله مورد اصلی نیست چرا که آقای صبور باید در زمان مناسب به این موارد پاسخ دهند و مجالی برای دفاع از عملکردشان داشته باشند.


پس از استعفای محمد صبور، احمد نامنی به‌عنوانِ سرپرست در فدراسیون سه‌گانه مشغول به کار شد و در شرایطی که به‌نظر می‌آمد وی به‌دنبال برگزاری مجمع انتخاباتی باشد نامبرده دبیر، نواب رئیس و اعضای کمیته آموزش را تغییر داد تا این گمان را ایجاد کند که او برای تصدی پست ریاست فدراسیون سمت سرپرستی را پذیرفته است ولی وزارت ورزش و جوانان با مشخص کردن تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی در روز 22 اسفند 97 رشته‌های نامنی را به پنبه تبدیل کرد.


حال چند سؤال از سرپرست  فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه مطرح می‌گردد که انتظار است جهت روشن شدن اذهان عمومی به آنها پاسخ داده شود:


۱-انتصاب خانمی به‌عنوانِ رئیس کمیته آموزش و استعدادیابی بدون کوچکترین سابقه کار و آشنایی با رشته سه‌گانه و تنها به‌واسطه داشتن مدرک کارشناسی تربیت بدنی چگونه توجیه می‌شود، ظاهراً فرد قبلی دارای کارشناسی ارشد تربیت بدنی بوده است اما شنیده‌ها حاکی از آن ست ایشان به‌واسطه همشهری بودن با سرپرست محترم به این پست گمارده شده است.


۲-سفر بی سرو صدا به‌همراه امور بین‌الملل به کشور پرتقال به منظور بازدید از کمپ آموزشی که بیشتر از ۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته به چه دلیل انجام شده است. مگر نه اینکه کمپ یاد شده را سرجیو سانتوز سرمربی پرتغالی تیم ملی که خود در آن کمپ شاگردانش را تمرین می‌دهد معرفی کرده است. اگر سرمربی مورد تأیید شماست که دیگر نیازی به حضور جنابعالی در پرتغال نبود و چرا این سفر در سکوت خبری کامل انجام شد و دستاورد این سفر اعلام نگردید.


نامنی اخیراً در اردوی تیم ملی عنوان نموده چون بچه‌های مردم امانت هستند به منظور حصول اطمینان از محل مناسب کمپ به این سفر رفته است و سر ورزشکاران منت نیز گذاشته‌اند.


۳-سفر پرتغال جز برنامه‌های فدراسیون در سال ۹۷ نبوده است چگونه شورای برون مرزی مجوز را صادر نموده و هزینه ۵۰ میلیون  تومانی آن چگونه توسط حسابرسی تأیید می‌گردد؟ آیا این هزینه برخلاف دستورالعمل وزارت ورزش مبنی بر جلوگیری از سفرهای بیهوده نبوده است.


۴-اخیراً برنامه عملیاتی سال ۹۸ در فدراسیون تدوین گردید. باتوجه به برگزاری انتخابات در ۲۲ اسفند و حضور رئیس جدید فدراسیون و تعویض احتمالی تعدادی از ارکان فدراسیون بهتر نبود این امر به‌عهده رئیس جدید گذاشته می‌شد.


۵-اخیراً نایب رئیس بانوان فدراسیون نیز استعفای خود را اعلام نمود، شنیده‌ها حاکی است این امر به‌علت فشار سرپرست فدراسیون و درخواست دفتر بانوان از خانم زاهدمنش بوده است. حتی به ایشان نیز تأکید گردیده از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کند.


۶-باتوجه به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حضور چند بازنشسته نیروهای مسلح در فدراسیون به چه دلیل است. برابر قانون بازنشستگان نیروهای مسلح تنها در صورت صدور مجوز مقام معظم رهبری می‌توانند در فدراسیون‌ها حضور داشته باشند. آیا نفرات حاضر در فدراسیون دارای این مجوز می‌باشند که مطمئناً جواب آن خیر خواهد بود.


در خاتمه پیشنهاد می‌شود باتوجه به مشخص شدن تاریخ انتخابات بهتر آن است که از صرف هزینه‌های زیاد مانند اعزام و برگزاری لیگ و مسابقات بیهوده با حضور تعداد محدودی ورزشکار خودداری شود و اجازه دهند تا فرد منتخب مجمع شخصاً به‌فکر اجرای برنامه‌های راهبردی خود و فدراسیون باشد.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته