دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چگونگی ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی

جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.
کد خبر : 361198

به گزارش حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پذیرفته‌شدگان همه رشته‌های دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی باید شخصاً در روزهای دوشنبه و سه شنبه 29 و 30 بهمن ماه 97 با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت‌نام به واحدهای ذیربط که نشانی و تلفن آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه و همچنین سامانه دانشگاه درج شده است مراجعه کنند. 


پذیرفته‌شدگان واحدهای علوم و تحقیقات، تهران مرکزی، تهران جنوب، تهران شمال، پزشکی تهران، الکترونیکی، تهران شرق، بروجرد، سنندج، نجف آباد، تبریز، کرج، قم، شیراز، پرند، مشهد، همدان، شهرری و اراک جهت اطلاع از چگونگی و زمان ثبت‌نام مقتضی است به آدرس سایت آن واحدها به شرح ذیل مراجعه کنند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات: www.srbiau.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی: www.iauctb.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب: www.azad.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران: www.iautmu.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال: www.iau-tnb.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی: www.iauec.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق: www.iauet.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان: www.register.khuisf.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد: https://rs.iaun.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد: www.aiub.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج: www.iausdj.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز: www.iaut.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج: www.kiau.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم: www.qom-iau.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز: www.iaushiraz.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند: www.piau.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد: www.mshdiau.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان: www.iauh.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک: www.iau.arak.ac.ir


دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری: www.iausr.ac.ir


عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در روز و ساعت مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.


پرونده پذیرفته‌شدگان سال 1397 برای احراز صلاحیت‌های عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه آن متعاقباً از طرف دفتر گزینش صلاحیت‌های عمومی سازمان مرکزی به اطلاع واحدهای دانشگاهی خواهد رسید.


با توجه به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مجوز ثبت‌نام اتباع خارجی مقیم متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیت‌های اقامتی اتباع مزبور و اعلام رسمی آن توسط آن اداره خواهد بود و تا قبل از آن پذیرش این افراد به صورت موقت است.


مدارک لازم برای ثبت‌نام


پذیرفته‌شدگان مقطع کاردانی ناپیوسته باید اصل دیپلم کامل متوسطه یا اصل گواهی قبولی پایان تحصیلات نظام قدیم متوسطه، به همراه تصویر آنها و پذیرفته‌شدگان مقطع کاردانی پیوسته نیز لازم است اصل مدرک دیپلم در یکی از شاخه‌های فنی و حرفه‌ای یا کاردانش متناسب با رشته قبولی، اصل مدرک دیپلم سه ساله تحصیلات متوسطه جدید یا دیپلم کامل چهارساله نظام قدیم متوسطه به همراه تصویر آنها برای ثبت‌نام ارائه دهند.


چنانچه پذیرفته‌شده اصل مدرک تحصیلی خود را در اختیار نداشته باشد ولی تصویر آن یا گواهی معتبر پایان دوره را ارائه کند، باید متعهد شود اصل مدرک را قبل از پایان نیمسال اول به دانشگاه تحویل دهد و تعهد مذکور نیز همراه با تضمین‌های مالی (چک یا سفته به مبلغ ده میلیون ریال) است.


به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس‌دار و دو برگ تصویر از تمام صفحات آن (اصل شناسنامه صرفاً برای تطبیق خواهد بود)، اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی (اصل کارت صرفاً برای طبیق خواهد بود)، عکس تمام رخ که اخیراً تهیه و مشخصات پذیرفته شده در پشت آنها نوشته شده باشد، اصل و دو برگ تصویر مدرک مشخص‌کننده وضعیت خدمت وظیفه عمومی پذیرفته‌شدگان مرد برای ثبت‌نام ضروری است.


 تکمیل و ارائه فرم درخواست ثبت‌نام، فرم‌های مربوط به تعهدات و سایر فرم‌هایی که از طرف واحد یا مرکز دانشگاهی در اختیار هر یک از پذیرفته‌شدگان متقاضی ثبت‌نام قرار خواهد گرفت.


مشمولان دیپلمه‌ای که با استفاده از تعهدات خدمتی وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی از خدمت دوره ضرورت معاف هستند و معافیت آنان پس از انجام تعهد مقرر صادر می‌شود باید موافقت‌نامه رسمی از وزارتخانه یا سازمان متبوع (چنانچه لطمه‌ای به انجام تعهدات وارد نشود) را ارائه دهند.


افرادی که به عنوان سرباز معلم مشغول خدمت وظیفه عمومی هستند برای ثبت‌نام لازم است با مجوز وظیفه عمومی از خدمت ترخیص شوند.


شاغلان نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران بایستی گواهی موافقت و معرفی سازمان مربوطه را ارائه کنند.


میزان شهریه، هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی


شهریه پذیرفته‌شدگان از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می‌شود. علاوه بر دو مورد فوق‌الذکر دانشجویان هر دو مقطع فقط در بدو ورود به دانشگاه و در این نیمسال باید مبلغ یک میلیون و 220 هزار ریال به عنوان هزینه خدمات آموزشی به شماره حساب جاری اعلامی از سوی محل دانشگاهی قبولی واریز کنند.


پذیرفته‌شدگان که قصد ثبت‌نام دارند باید شهریه، هزینه خدمات آموزشی و مبلغ 31 هزار و 500 ریال حق بیمه دانشجویی را پس از انجام مراحل ثبت‌نام صرفاً به‌حساب جاری اعلامی از سوی محل دانشگاهی قبولی واریز کنند.


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته