دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد؛

پیشرفت کمتر اقلیت‌های قومی در دانشگاه‌های آمریکا

نگرش‌های علمی موجود در دانشگاه‌های آمریکا به اقلیت‌های قومی اجازه پیشرفت نمی‌دهد.
کد خبر : 360884
istock-486725310.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان می‌دهد که نرخ موفقیت دانشجویان از اقلیت‌های قومی در رشته‌های علمی کمتر است. به گفته دانشمندان، این اتفاق زمانی می‌افتد که استاد بر این باور است که برخی دانشجویان در یادگیری محدودیت‌های ذاتی دارند.


محققان دانشگاه ایندیانا با بررسی 150 نفر از اعضای هیئت علمی و با استفاده از اطلاعات 15 هزار دانشجو متوجه شدند که مشکل دیگری علاوه‌بر کمبودهای اقتصادی، اجتماعی و ساختاری مانع از پیشرفت دانشجویان از اقلیت‌های قومی در دانشگاه می‌شود.


در این مطالعه به‌طور مستقیم گفته نشده است که رفتارهای تبعیض‌گرایانه کلیشه‌ای استادان مانع از رشد علمی دانشجویان از اقلیت‌‌های قومی می‌شود. در عوض از استادان پرسیده شد که آیا باور دارند هر دانشجو دارای سطح مشخصی از هوش است و کاری برای تغییر این شرایط از دست آنها برنمی‌آید.


براساس نتایج نظرسنجی، نرخ موفقیت در میان دانشجویان سفیدپوست و آسیایی استادانی که با این موضوع موافقت کردند، اختلاف فاحشی دارد. گفتنی است که اختلاف نرخ موفقیت در میان دانشجویان سفیدپوست و اقلیت‌های قومی دو برابر دانشجویان سفیدپوست و آسیایی است.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب