دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 15:26

اختتامیه طرح ضیافت اساتید در واحد یادگار امام (ره) شهرری برگزار شد

طرح ضیافت اساتید که در طول حدود یک هفته و با هدف ارتقاء و تعمیق بینش فرهنگی و سیاسی برگزار شد و با حضور استادان مجرب و استقبال شایسته استادان واحد همراه بود، با موفقیت و وصول به اهداف ذکر شده پایان یافت.
کد خبر : 36087

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد جعفری هرندی دبیر شورای هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری در نشست اختتامیه با تبیین موضوع نشست به اهمیت و نقش فرهنگی گفت‌وگو و تعامل و تضارب آراء در جامعه پرداخت.


معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد یادگار امام (ره) شهرری با بیان اینکه این طرح فرصتی مغتنم برای تبادل‌نظر بین استادان است از همکاری و مساعدت صمیمانه بخش‌های مختلف دانشگاه در برگزاری طرح ضیافت تشکر و برگزاری طرح را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد.


حجت‌الاسلام موسی یاری‌خان، تمسک به سیره نورانی اهل بیت در مواجهه با افکار دگراندیش را بهترین الگوی تعامل با افکار متضاد دانست و ابراز امیدواری کرد تا در سنوات آینده نیز این طرح با همین شکوه، صلابت و موفقیت ادامه یابد.


در ادامه نشست مسائلی همچون هنر خوب گوش کردن، خوب شنیدن و خوب دیدن، تضاد و تضارب آراء پذیرفتن نظرات مخالف، عامل بودن به ارزش‌ها و باورهای اخلاقی، ترک مجادله و گفت‌وگو با افرادی که مغرض و منحرف هستند و اساسا به دنبال حقیقت نیستند، رعایت انصاف و عدالت در مباحثات و مناظرات از جمله موضوعاتی بودند که از سوی استادان شرکت‌کننده در طرح ضیافت مطرح و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.


طرح ضیافت اندیشه اساتید، امسال در سطح اعضای هیأت علمی با تعداد 70 نفر در دو موضوع معرفت شناسی و تعلیم و تربیت و با دعوت از استادان بنام علمی به مدت یک هفته در دانشکده علوم پایه در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


این نشست با جمع‌بندی دیدگاه‌های مطرح شده از سوی دبیر شورای هم‌اندیشی واحد به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته