دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

سپاه و بسیج به ایجاد اشتغال معتادان پاک‌شده کمک می‌کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از قول خود برای کمک به اشتغال معتادان ترک‌کرده در کشور خبر داد.
کد خبر : 360849
BQ4K8365.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردارسرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور صبح امروز در آیین افتتاحیه مرکز بازپروری صیانت و اشتغالزایی شهید زیادیان که در محل پادگانی به نام این شهید برگزار شد با تبریک 40 سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با وجود تلاش دشمنان برای تحقق نیافتن 40 سالگی انقلاب اسلامی، ۲۲ بهمن امسال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد و آن‌ها از این موضوع اوقاتشان تلخ شد و به همین دلیل ۲۷ نفر از پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند.


وی ادامه داد: این شهدا از جمعی لشکر ۱۴ اصفهان بودند که از یک مأموریت مهم باز می‌گشتند و توسط آمریکا و عواملش به خاک و خون کشیده شدند. هرچند این حادثه برای ما تلخ بود اما دشمنان به قدرت سپاه پی برده و نمی‌توانند با به شهادت رساندن سربازان سپاه اسلام مسیر پیشرفت ما را کُند کنند چونکه آن‌ها به قدرت واقعی انقلاب اسلامی به‌خوبی آگاه هستند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انقلاب اسلامی با این همه عزت و شکوه متأسفانه دچار برخی آسیب‌ها هم هست، تصریح کرد: یکی از این آسیب‌ها که به‌عنوان مخرب‌ترین آسیب تلقی می‌شود، موضوع اعتیاد است، بنابراین دشمن سرمایه‌گذاری عظیمی در این حوزه انجام داده و نسل جوان کشور هدف اصلی دشمن قرار گرفته است.


غیب‌پرور با بیان اینکه هرچند روند اعتیاد در کشور به وضعیت بحرانی نرسیده است؛ اما روند فزونی آن را نباید نادیده گرفت، گفت: امروز فقط پنج درصد جمعیت کشور به اعتیاد مبتلا هستند و این آمار هرچند ناچیز اما در شأن انقلاب اسلامی نیست.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش مخرب مواد مخدر در تضعیف بنیان‌های خانواده، تصریح کرد: اعتیاد آرامش خانواده‌ها را گرفته و هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها تحمیل کرده است. همچنین برای کشور هم هزینه‌ساز شده است و برای مقابله با این مشکل بزرگ باید آموزش را جدی گرفت.


وی اشاره کرد: در حوزه اعتیاد ما با معتادان متجاهر یا همان ماده ۱۶ که در ملأ‌عام اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند و  گروه دیگر، معتادان ماده ۱۵ که توسط مراکز ترک اعتیاد کنترل می‌شوند، روبه‌رو هستیم.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برای مقابله با معضل اعتیاد در تلاش برای تحکیم همکاری‌ها با ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم، گفت: این موضوع را با سردار مؤمنی به‌عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جریان گذاشتم و با همکاری این ستاد قرار شده تا در هر استان مشابه چنین مرکزی تأسیس شود.


غیب‌پرور با تأکید بر اینکه نسل جوان آنچنان اهمیت دارد که عمده بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اختصاص یافته است، ادامه داد: اگر معتادان موفق به ترک اعتیاد شوند، من قول می‌دهم که در اشتغال به آن‌ها کمک کنیم.
وی به وضعیت معتادان ماده ۱۵ در مراکز وابسته به سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: این مراکز متأسفانه وضعیت خوبی ندارند و اگر مرکزی می‌خواهد متولی امور معتادان ماده ۱۵ شود باید با جدیت وضعیت آن‌ها را سامان دهد.
انتهای پیام/۴۰۷۹/4082/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته