دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 12:18

وزیر کشور انگلیس: بحران مهاجران نتیجه سیاست بدون مرز اتحادیه اروپاست

وزیر کشور انگلیس گفت که افزایش بحران مهاجران در اتحادیه اروپا نتیجه نظام مرز آزاد در حوزه این اتحادیه است.
کد خبر : 36034

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از هفته‌نامه «ساندی تایمز»، «ترزا می» وزیر کشور انگلیس گفت: تردد آزاد در حوزه اتحادیه اروپا باید به مفهوم «آزادی برای رفتن شخص به محل کار جدیدش» باشد نه به معنی یافتن کار تازه و یا دریافت کمک خرجی و تسهیلات دولتی.


براساس این گزارش، «می» در مقاله‌ای نوشت: توجه به این نکته هدف اصلی تردد آزاد در اتحادیه اروپا بوده است. باید تصمیم‌های بزرگ گرفته شود و هدف اصلی آزادی آمد و شد در اتحادیه اروپا مورد بازنگری قرار گیرد.


اظهارات خانم «می» چند روز پس از آن بیان شده است که براساس گزارش‌های رسمی، آمار مهاجران به انگلیس در سال منتهی به ماه مارس (حدود ۵ ماه پیش)، به ۳۳۰ هزار نفر افزایش یافته است. این آمار که بیانگر تفاوت آماری تعداد افرادی است که از کشور خارج یا به آن وارد شده‌اند، بیش از سه برابر اهداف اعلامشده به‌وسیله دولت انگلیس بوده است.


وزیر کشور انگلیس با بیان اینکه مهمترین عاملی که به دولت اجازه نداده است تا به اهداف آماری خود دست یابد، مهاجرت از حوزه اتحادیه اروپا است، خاطرنشان کرد: این آمارها «زنگ خطر» را برای اتحادیه اروپا به صدا درآورده است. همچنین کنترل فزاینده بر نظام پذیرش دانشجو در انگلیس باعث شده است تا صدور ویزا در این زمینه کنترل شود.


بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، در سال جاری میلادی بیش از ۳۰۰ هزار نفر با به خطر انداختن جان خود، تلاش کرده‌اند تا از مسیر آب‌های مدیترانه وارد خاک اروپا شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته