دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1397 - 10:36
نخست‌وزیر اسلواکی:

آماده پذیرش یتیمان سوری هستیم

نخست‌وزیر اسلواکی اعلام کرد که کشورش آماده است تا چندین کودک آواره سوریه‌ای را بپذیرد.
کد خبر : 315801
773x435_slovakia-may-take-in-syrian-orphans-in-break-with-neighbours-pm.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، پیتر بلگرینی اعلام کرده است که کشورش برخلاف همسایگانش آماده است تا چندین کودک آواره سوریه‌ای که در اردوگاه‌های آوارگان قرار دارند را پذیرش کند.

ورود سیل مهاجران که از خشونت‌ها در غرب آسیا و آفریقا گریخته بودند و در جستجوی زندگی بهتر به سوی اروپا حرکت کردند باعث شکاف سیاسی شدیدی در میان کشورهای اروپایی شد.

کشورهای ورودی مهاجران از قبیل یونان و ایتالیا همیشه از عدم اجرای تعهدات سایر کشورهای اروپایی در قبال مسئولیت‌های خود ابراز ناراحتی کرده‌اند. همچنین کشورهای اروپای شرقی نیز با مقاومت در مقابل تصمیم کمیسیون اروپا در سهمیه‌بندی پذیرش مهاجران موجب پیچیده شدن اوضاع در ساختار سیاسی اروپا شده اند.

نخست‌وزیر اسلواکی اعلام کرده است که کشورش می‌تواند 10، 20 و یا 30 کودک یتیم سوریه‌ای که در اردوگاه آوارگان یونان هستند را بپذیرد.

پیتر بلگرینی گفت: «اقتصاد اسلواکی، جامعه اسلواکی و فرهنگ اسلواکی توسط چندین یتیم که می‌توانند در خانه‌های ما زندگی کنند، تهدید نمی‌شوند. آن‌ها زبان و فرهنگ ما را یاد می‌گیرند.»

وی تأکید کرد: «ما سیاستمدار هستیم، اما وقتی به رنج یتیمان سوریه نگاه می‌کنیم که در حال حاضر در اردوگاه زندگی می‌کنند، باید انسانی‌تر فکر کنیم.»

اسلواکی در گذشته برخی از پناه‌جویان، ازجمله صدها نفر که درخواست‌های پناهندگی‌شان در اتریش در حال ارزیابی بوده است را پذیرفته است.

انتهای پیام/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته