دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 12:56
در بازدید از واحد یزد

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی: تجهیزات و توانمندی‌های علمی پژوهشی واحد یزد قابل تحسین است

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی یزد، از بخش‌های کارگاهی و آزمایشگاهی این دانشگاه بازدید کرد و گفت: با مشاهداتی که امروز از واحد یزد داشتم،‌ تجهیزات و توانمندی‌های این دانشگاه قابل تحسین است.
کد خبر : 36007

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر اصغر مولایی در ابتدای ورود به دانشگاه با استقبال دکتر محمدحسین جعفری رئیس دبیرخانه هیات امنای استان و جمعی از روسا واحدها و معاونان واحد یزد قرار گرفت و با حضور در معراج شهدای گمنام این دانشگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام و سپس از مجموعه فرهنگی و مسجد شهید صدوقی (ره) واحد یزد دیدن کرد.









مولایی: با وجود امکانات موجود، تجاری‌سازی فعالیت‌های علمی و ارتباط با صنعت بیش از پیش احساس می‌شود

جعفری در حین بازدید توضیحاتی را درخصوص توانمندی‌ها و فعالیت‌ها و امکانات دانشگاه ارائه داد و گفت: استان یزد دارای 10 واحد و مرکز دانشگاهی است و پتانسیل‌های زیادی برای ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی بیشتر و جذب دانشجویان مستعد دارد.


وی به نقل از دکتر حسین‌زاده لطفی معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و دکتر علوی فاضل رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی ابراز کرد: وزارت علوم و تحقیقات و فناوری با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و حضور جناب‌عالی در اداره کل دفتر گسترش آموزش عالی، تعامل سازنده‌ای در خصوص تصویب و گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی داشته که از این بابت خدای را شاکر بوده و کمال سپاسگزاری را داریم.



معاون آموزشی واحد یزد هم گفت : این دانشگاه اکنون با 15800 دانشجو دارای 61 رشته کارشناسی ارشد، 23 رشته دکتری و حدود 100 کارگاه و آزمایشگاه است.


دکتر محمد المدرسی خاطرنشان کرد : دهه سوم فعالیت دانشگاه آزاد دهه کیفیت است که با وجود امکانات موجود و سیاست‌های جدید دانشگاه هر چه بیشتر در این مسیر موفق خواهیم بود.


مولایی نیز در بازدید از دستگاه‌های پیشرفته تخصصی، خصوصا مواردی که مربوط به مقاطع تحصیلات تکمیلی بود، امکانات و تجهیزات واحد یزد را قابل تحسین دانست و دانشگاه آزاد اسلامی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: با وجود امکانات موجود، تجاری‌سازی فعالیت‌های علمی و ارتباط با صنعت بیش از پیش احساس می‌شود.



در انتهای این بازدید، مولائی در یک نشست مشترک با روسای واحدهای دانشگاهی استان و جمعی از مسئولان واحد یزد، در جریان مسائل و برنامه‌های مختلف دانشگاه‌های استان قرار گرفت و در زمینه تصویب و ارتقای رشته‌ها مباحثی مطرح شد.


مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در برنامه‌ای مجزا با همراهی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان یزد از واحدهای اشکذر، میبد و اردکان و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنها بازدید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته