دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 بهمن 1397 - 14:54
دادستان کل کشور:

بزرگترین دستاورد انقلاب هویت‌بخشی به ملت است

دادستان کل کشور بزرگترین دستاورد انقلاب را هویت‌بخشی به ملت عنوان کرد و گفت: دشمنان از طریق فضای مجازی به دنبال ضربه زدن هستند و باید این فضا را مدیریت کنیم.
کد خبر : 359826
32.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در جزیره کیش با سلام بر قطب عالم امکان حضرت بقیه‌الله(عج)، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،رهبر معظم انقلاب، شهدای بزرگ و ارزشمندی که با ایثار خون خود درخت انقلاب را بارور و مستمر کردند و ملت رشید و آگاه و حماسه‌آفرین ایران اسلامی، اظهار کرد: مردم بزرگوار ایران توانستند در طول چ40 سال در برابر توطئه‌های گوناگون استکبار مقاومت کنند و همه توطئه‌هایی که دشمنان علیه ملت و انقلاب برنامه‌ریزی کرده بودند را خنثی کنند و در حقیقت عامل اصلی پیشرفت انقلاب و دلیل رشد و تکامل آن، همین مقاومت مردم است.


دادستان کل کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمد تا موانع پیشرفت و ترقی و تکامل ملت را از سر راه بردارد و به ملت هویت بخشد، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را هویت‌بخشی به ملت عنوان کرد.


وی ادامه داد: پیشرفت‌های عظیمی که حتی دشمنان را شگفت‌زده کرده ناشی از همین هویت بخشی به ملت بزرگ است و انقلاب به ملت ما آموخت که شما شخصیت دارید و دارای هویت ارزشمندی هستید؛ کسانی که در سال 57 و دهه‌های اول و دوم انقلاب بودند سینه خود را در برابر حفظ این هویت و حفظ ارزش‌ها سپر بلا قرار دادند؛ بیش از 250 هزار شهید و بیش از 500 هزار جانباز و آزاده دلیل بر این مدعاست، البته تا آرمان‌های اصلی انقلاب فاصله داریم اما جهات مثبت و خدمات ارزنده‌ای که انقلاب برای ما داشته، نباید نادیده گرفته شود.


منتظری تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند و با اتاق‌های فکری که به راه انداخته سعی بر این دارد که در مردم ناامیدی ایجاد کند، کاستی‌ها را بزرگ جلوه دهد و به گونه‌ای چهره انقلاب را ترسیم کند که مردم از انقلاب فاصله بگیرند.


دادستان کشور با بیان اینکه دشمنان می‌دانند بزرگترین عامل برای تحقق و استمرار انقلاب حضور مردم در صحنه است، افزود: اکنون در سراسر کشور جمعیت‌های میلیونی در حمایت از اساس انقلاب به صحنه آمده‌اند و به دشمن نشان می‌دهند که کور خوانده‌اند.


وی با بیان اینکه هرگز این ملت به استکبار و عواملش اجازه نمی‌دهد بین ملت و انقلاب فاصله بیفتد، خاطرنشان کرد: در همین سنوات اخیر آمریکا و اروپا در دو حوزه برجام و اینستکس که اخیراً در اروپا تدوین کرده‌اند نشان داده‌اند که علیه ملت و انقلاب چه مواضعی دارند.


منتظری با اشاره به اینکه امروز دشمن‌شناسی یکی از ضروریات زندگی ماست، بیان کرد: باید دشمن را بشناسیم، راه و روش او را بدانیم و آنچه برایمان نقشه می‌کشند مرتب رصد کنیم و جوانان ما خصوصاً آنهایی که امروز امیدی برای آینده هستند باید با دقت و مراقبت کامل نقشه‌های دشمن را رصد کنند.


دادستان کشور خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: جوانان سال 57 و دهه اول و دوم انقلاب دِین خود را با معرفت به اسلام و قرآن و انقلاب ادا کردند،  آنهایی که رفتند و در سنگرهای نبرد علیه استکبار سینه خود را سپر قرار دادند، انقلاب را بارور کردند و نسل به نسل به دست شما عزیزان سپردند؛ پیام شهدا امروز به همه این است که ما وظیفه خود را انجام دادیم و خون خود را برای اسلام و عزت و سربلندی ملت و کشور دادیم و این امانت را شما درست پاسداری کنید.


وی با اشاره به اینکه دشمن امروز در سه جبهه با ملت می‌جنگد، افزود: جبهه نخست جنگ فرهنگی است، آنها با جنگ فرهنگی به دنبال محو هویت اسلامی و از بین بردن ارزش‌های معنوی جامعه هستند؛ جبهه دوم جنگ اقتصادی است، دشمنان رسماً اعلام جنگ اقتصادی را علیه ملت به کار می‌برند و این نشان‌دهنده آن است که همان‌گونه که در جنگ همه مردان و زنان به میدان مبارزه رفتند، باید امروز با برنامه و شناخت همه جوانب به جنگ اقتصادی دشمن برویم که بخشی از این مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، متوجه مدیران کشور و بخشی متوجه عامه مردم است.


منتظری خاطرنشان کرد: سومین جنگی که امروز دشمن علیه ملت به کار برده است جنگ نفوذ است، نفوذ را نباید کوچک شمرد؛ دشمن تلاش می‌کند از طریق عوامل نفوذش، راه آنچه را که می‌خواهد هموار کند و این مسئولین و مدیران و تک تک افراد جامعه هستند که باید در جهت مقابله با این جنگی که بسیار می‌تواند مؤثر باشد مراقبت‌های لازم را داشته باشند.


دادستان کشور در ادامه به بیان چند نکته پرداخت و افزود: پیروزی ما در طول این سنوات هم در اساس انقلاب، هم در جنگ و هم در خنثی‌کردن توطئه‌های دشمن، مرهون تبعیت از امام راحل(ره) در طول ده سال حیات پر‌برکتش بود و امروز این امر تحققش، در تبعیت و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.


وی در بیان دومین توصیه، پافشاری و استقامت بر اصول و ارزش‌های الهی و دینی و معنوی انقلاب عنوان کرد و گفت: انقلاب ما با محتوای اسلامیت و معنویت به پیروزی رسید که جوانان ما امروز توجه به این معنا دارند و در ماه آینده شاهد خواهیم بود که وقتی ایام اعتکاف فرا می‌رسد، چگونه جوانان در محافل و مساجد روی به خدا می‌آورند؛ لذا این معنویت را همچنان باید حفظ کنیم.


منتظری بیان کرد: حفظ و تقویت ارتباط با خدا و اخلاص و توجه به ذات مقدس احدیت در عمل توصیه دیگری است که بیان می‌کنم و آن چیزی که می‌تواند ما را از منجلاب ‌این زندگی نجات دهد، تقوای الهی است.


دادستان کشور با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام ملی و استکبارستیزی، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند در بین ملت ایران با عوامل و با دسیسه‌های مختلف، اختلاف و چنددستگی ایجاد کند؛ راه پرفراز و نشیب طی کردن انقلاب نباید ما را خسته کند؛ دشمن می‌خواهد مردم را خسته ببیند اما همه باید در عمل نشان دهند که خستگی‌ناپذیر هستند، لذا نباید جذب شیرینی‌ها و اشرافی‌گری‌ها شد؛ آن چیزی که یکی از عوامل انحطاط جوامع هست، جذبِ در دنیا شدن است.


سازندگی و تلاش جهادگونه در عرصه‌های گوناگون، توصیه بعدی دادستان کل کشور به مردم بود.


وی ادامه داد: امروز کشورمان نیازمند تلاش همه اقشار در همه عرصه‌هاست؛ ما تلاش جهادگونه مردان علم و دانش، اساتید بزرگ دانشگاه و دانشمندان بزرگوار را می‌بینیم؛ لذا تلاش جهادگونه امروز از ضروریات زندگی است.


منتظری با اشاره به حفظ هویت اسلامی و انقلابی و پشت پا زدن به فرهنگ منحط غربی به عنوان نکته پایانی گفت: غرب در تلاش است با وسایل مدرن و پیشرفته‌ای که در اختیار دارد، از جمله فضای مجازی، فرهنگ منحط خود را بر جوامع خصوصاً بر کشور ما استیلا بخشد؛ لذا باید مراقب این حیله آنها بود.


دادستان کل کشور تأکید کرد: فضای مجازی که در اختیار مردم است، لازم است مدیریت شود؛ کسی قائل به بستن فضای مجازی نیست لذا بعضی از حرف‌های غلط‌انداز را به‌‌راحتی نپذیریم بلکه تأکید ما این است که فضای مجازی باید مدیریت شود و هر کشوری بر اساس سیاست‌های خودش، فضای مجازی را مدیریت می‌کند.


انتهای پیام/4110/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته