دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1397 - 11:32
نفر:

۴۰ درصد پرستاران کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی آموزش می‌‌بینند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۱۰۰ دانشکده پرستاری و مامایی دارد و حدود ۴۰ درصد پرستاران توسط این دانشگاه آموزش می‌‌بینند.
کد خبر : 359560
636850678701858246_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سياست گروه دانشگاه خبرگزاري آنا، محسن نفر در آيين افتتاح بیمارستان فرهیختگان که صبح امروز در محل بیمارستان برگزار شد، ضمن تبریک ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: این بیمارستان پس از سال‌ها افتتاح شد و دانشگاه آزاد اسلامی پس از تأسیس، در خرداد ۶۴ از واحد علوم پزشکی تهران کار خود را شروع کرد و ایجاد معاونت پزشکی توانست به فعالیت پزشکی نظم دهد.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه در ۱۵ شهر در کل شهرها بیش از ۱۰۰ دانشکده پرستاری و مامایی دارد و حدود ۴۰ درصد پرستاران توسط دانشگاه آزاد اسلامی آموزش می‌بینند. همچنین در شهرهای دیگر پنج واحد دندانپزشکی و سه واحد داروسازی فعال نیز وجود دارد.


وی افزود: حدود ۶۰ هزار دانشجو در این دانشگاه در رشته‌های مختلف پزشکی تحصیل می‌کنند و به دنبال این هستیم که مباحث تخصصی را توسعه دهیم.


وی ادامه داد: در این دانشگاه یک هزار و 889 عضو هیئت‌علمی فعالیت می‌کنند و یک هزار تخت بیمارستانی در نقاط مختلف کشور داریم.


نفر تأکید کرد: در سال جاری سه بیمارستان افتتاح شد که ابتدا بیمارستان امام سجاد(ع) در تبریز و پس از آن بیمارستان امام رضا(ع) در اردبیل افتتاح شد. همچنین امروز بیمارستان فرهیختگان راه‌اندازی می‌شود که این بیمارستان همان بیمارستانی است که خانواده دانشگاه آزاد سال‌هاست به‌دنبال افتتاح آن بودند.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: سال 75 طراحی اولیه بیمارستان انجام شد و سال 77 عملیات ساختن آن شروع شد که سال 90 پایان عملیات ساختمانی بود. در سال 93 قرارداد تجهیز بیمارستان منعقد شد اما سال 95 تجهیز بیمارستان با 40 درصد پیشروی متوقف شد. از بهمن 96 با تشکیل کمیته عالی راه‌اندازی بیمارستان فرهیختگان، فرایند راه‌اندازی این بیمارستان شدت گرفت و هم‌اکنون نیز شاهد راه‌اندازی آن هستیم.


وی ادامه داد: این بیمارستان بخش‌های مختلفی نظیر اطفال، زنان، ICU، NICU و عمل قلب باز دارد و تعداد کلاس‌های متعددی برای فعالیت آموزشی در این بیمارستان تعبیه شده است.


نفر تأکید کرد: ارتقا و افزایش کیفیت آموزشی و ارائه باکیفیت‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی کشور و خدمات پزشک خانواده در هشت شهر جزء برنامه‌های این بیمارستان است.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت بتوانیم به طرح پزشک خانواده کمک کنیم.


انتهای پیام/4085/ 4113/4123/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته