دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 10:09

دبیر انجمن آب‌های معدنی: همه بسته‌های آب معدنی حداقل استاندارد را دارند

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی با بیان اینکه در هر فصل از سال کیفیت آب معدنی‌ها متفاوت است، گفت: با این حال محتوی درون بسته‌های آب معدنی همگی از حداقل‌های استاندارد برخوردارند.
کد خبر : 35956

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، اگرچه آب معدنی‌های موجود در بازار همگی دارای تاییدیه‌های سازمان استاندارد هستند، متفاوت بودن نوع بطری و کیفیت بسته‌بندی این سوال را ایجاد می‌کند که آیا همه این محصولات از کیفیت یکسانی برخوردارند؟


دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی با بیان اینکه در هر صنفی کیفیت محصولات یکسان متفاوت است، افزود: برای جلوگیری از متضرر شدن مصرف‌کننده به لحاظ تاییدیه‌های سلامت، همه آب معدنی‌های موجود در بازار این تاییدیه را دارند.


پیمان فروهر با تاکید بر اینکه استاندارد به معنای دارا بودن حداقل انتظار و توقعات است، تصریح کرد: اگر کیفیت بطری آب معدنی چندان قابل توجه نباشد، به آن معنا نیست که محتوای درون آن فاقد استاندارد است.


فروهر اظهار کرد: آب معدنی سلامت‌محورترین محصول جهان و فاقد شکر، روغن، چربی و نمک است، بنابراین مخاطره‌ای برای سلامت مصرف‌کننده ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند کیفیت‌های متفاوتی داشته باشد.


دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی با تاکید بر اینکه منشاء اصلی آب‌های معدنی سفره‌های آب زیر زمینی است، عنوان کرد: بنابراین هر آب معدنی ویژگی ذاتی زمین شناسی خاصی دارد، با این حال بیشترین تفاوت کیفیت در نوع بطری و بسته‌بندی آن است.


وی درباره قیمت‌گذاری آب‌های معدنی نیز بیان کرد: متاسفانه آب معدنی در ایران از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کننده در ابتدای هر سال قیمت‌گذاری می‌شود، در حالی که آزادسازی قیمت‌ها در این بخش ضروری است.


فروهر اضافه کرد: اگر اقتصاد بازار در صنعت آب معدنی حکم فرما شود، از این پس مردم تعیین‌کننده قیمت محصول بر اساس نوع کیفیت آن خواهند بود و اجناس قیمت خود را در ویترین‌های مغازه پیدا می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته