دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 23:54

ادامه تظاهرات در بیروت/ ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته معترضان برای تحقق مطالبات مردمی

مردم لبنان بار دیگر در اعتراض به بحران زباله و کمبود آب و قطعی برق در بیروت تظاهرات و بر ادامه اعتراضات خود تا برکناری وزیر حفاظت از محیط زیست و انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور تاکید کردند.
کد خبر : 35932

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری «المیادین»، معترضان لبنانی از دولت این کشور خواستار حل مشکلات کم‌آبی و قطعی برق و مبارزه با فساد شدند.


تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار محاکمه عاملان تیراندازی به معترضان در تظاهرات چند روز گذشته شدند.


صدها نفر از جوانان لبنانی نیز در حالی که پرچم این کشور را در دست داشتند مقابل وزارت کشور تجمع کردند. شرکت کنندگان در تظاهرات تاکید کردند که به اعتراضات خود تا برکناری «محمد مشنوق» وزیر حفاظت از محیط زیست و انتخاب رئیس‌جمهوری لبنان ادامه خواهند داد.


تجمع‌کنندگان در بیانیه‌ای با تعیین ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته به دولت برای تحقق خواسته‌های معترضان اعلام کردند که اگر مطالبات مطرح شده محقق نشود، اعتراضات تشدید و دامنه آن گسترده‌تر خواهد شد.


اعتراضات چند روزه مردم لبنان به ادامه بحران زباله که به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شده است، تاکنون بیش از 100 زخمی برجای گذاشته است.


تحلیل‌گران منطقه معتقدند که برخی از جریانات همسو با غرب از خلأ قدرت در لبنان به دلیل انتخاب نشدن رئیس‌جمهوری این کشور سوء استفاده و تلاش می‌کنند در این کشور آشوب ایجاد کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات لبنان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب