دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونمایی از دو اثر فاخر استاد محمود فرشچیان

سید حسن صائب از رونمایی دو اثر نفیس و فاخر استاد محمود فرشچیان در هفته آینده خبر داد.
کد خبر : 35922

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، سیدحسن صائب، نماینده استاد فرشچیان از رونمایی دو اثر فاخر و نفیس وی به نام‌های «شام غریبان» و «آسمان چهارم» در موزه استاد محمود فرشچیان خبر داد و افزود: «یکشنبه آینده پانزدهم شهریورماه قرار بر آن است تا در موزه استاد محمود فرشچیان واقع در کاخ موزه سعدآباد، در ساعت 17 با حضور فرهیختگان علم و هنر و دوستداران هنر این سرزمین و نیز حضور خود استاد محمود فرشچیان از دو اثر فاخر استاد فرشچیان به نام‌های "شام غریبان" و "آسمان چهارم" رونمایی شود.»


محمود فرشچیان (زاده ۴ بهمن ۱۳۰۸ در اصفهان)، بنیان‌گذار مکتب خود در نقاشی ایرانی است، که پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک‌های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. او به این شکل هنر زندگی جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه کرد، برای آن‌که استقلالی به این هنر بدهد که قبلاً ان را نداشت.


نقاشی‌های قدرتمند و نوآورانه او پویا و گسترده و پر از جنب و جوش هستند، با تلفیقی جذاب از سنتی و مدرن، که ترکیبات سبک منحصر به فرد او در نقاشی هستند. برخی از توانایی‌های او احساس فوق‌العاده خلاقیت، نقوش محرک، خلق فضای‌های گرد، خطوط نرم و قدرتمند، و خلق رنگ‌های مواج هستند. آثار استاد فرشچیان یک ترکیب دل‌انگیز از هر دو ویژگی اصالت و نوآوری است.


آثار او از شعر کلاسیک، ادبیات، قرآن، کتاب مقدس مسیحیان و یهودیان، و همچنین تخیل عمیق خود پرورش یافته است. استاد فرشچیان نقش مهمی در معرفی هنر ایران به صحنه بین‌المللی هنر ایفا کرده است. او دعوت شد تا در دانشگاه‌های متعدد و موسسات هنری صحبت کند. کتاب‌ها و مقالات منتشر شده بی شماری در مورد آثار استاد فرشچیان وجود دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته