دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
احتشام خبر داد:

تلاش صادرکنندگان زعفران برای بازگشت ارز/ هنوز خام‌فروشی می‌کنیم

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به تلاش صادرکنندگان زعفران برای بازگشت ارز به کشور، گفت: در 8 ماه سال جاری صادرات زعفران حدود 14 درصد رشد داشته است.
کد خبر : 359183
احتشام.jpg

محسن احتشام در گفتگو با خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه در هشت ماه نخست سال جاری میزان صادرات زعفران از کشور حدود 14 درصد رشد کرده است، گفت:‌ صادرات 123 تنی زعفران از ابتدا تا پایان آبان امسال موجب شده است تا در حوزه صادرات زعفران با جهش چشمگیری روبه‌رو باشیم.


وی با بیان اینکه به‌لحاظ وزنی میزان صادرات زعفران نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: آمارهای مختلف در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به 6 ماه نخست سال گذشته بیانگر این واقعیت است که میزان زعفرلان صادراتی از ایران رشد قابل توجهی داشته است.


عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران اضافه کرد: خام‌فروشی از مهم‌ترین معضلات زعفران‌کاران در سالیان گذشته است که متأسفانه در شرایط کنونی هنوز این مشکل پابرجاست.


احتشام با بیان اینکه اراده‌ای از سوی مسئولان به‌منظور مقابله با خام‌فروشی زعفران مشاهده نمی‌شود،گفت: کشورهایی همچون چین، امارات متحده عربی و اسپانیا از مقاصد مهم زعفران صادراتی ایران به‌حساب می‌آیند.


وی با بیان اینکه صادرکنندگان زعفران ایران در بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نخواهند کرد، گفت: راه‌های زیادی برای بازگشت ارز صادراتی به داخل کشور وجود ندارد و با توجه به تحریم‌های اعمال شده، صادرکننده نمی‌تواند ارز صادراتی را در زمان وصول به کشور منتقل کند که برای برطرف کردن این مشکل، دولت به‌همراه مجلس باید راهکاری اساسی بیندیشد.


انتهای پیام/4094/4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته