لزوم توجه رسانهها به اخبار خوب
به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید ضیاییپرور در نشست هماندیشی تخصصی خبر خوب به چرایی کمبود اخبار خوب در رسانهها و گرایش آنها به انتشار اخبار بد پرداخت و اظهارکرد: در مباحث ژورنالیستی اینگونه آموزش داده میشود که بهترین خبر، خبر بد است و این رویه جز آموزههای غربی محسوب میشود که بر ما تحمیل شده است.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها با بیان اینکه مدتی است توجه به موضوع خبر خوب در ایران برجسته شده افزود: هدف از این اقدام فرهنگسازی و جا انداختن توجه به اخبار خوب است.
وی ادامه داد: در علوم اجتماعی مانند جامعهشناسی گفته میشود که وضعیت روانی کشور ناشی از میزان قرار گرفتن افراد در معرض اخبار خوب و بد است و اخبار خوب در این بین به معنی اخبار فانتزی و تخیلی نیست بلکه توجه دادن رسانه به بخشهای امیدبخش واقعیت است.
ضیاییپرور با بیان اینکه توجه به خبر خوب و کار بر روی آن به موضوعاتی مانند برجستهسازی و دروازهبانی خبر مرتبط است گفت: در نظر گرفتن این رویکردها به ما کمک میکند تا نسبت به برجسته کردن و اهمیت دادن به بخشهای مختلف یک رویداد تمرکز کنیم.
بر اساس این گزارش، هماندیشی تخصصی خبر خوب امروز با حضور برخی از اساتید و فعالان حوزه رسانه در دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها برگزار شد.
انتهای پیام/4105/
انتهای پیام/