دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ستاره پرتغال و عناوین کم‌نظیر؛

رونالدو 34 ساله شد/ کشف کی‌روش و فرگوسن و 5 بار فتح توپ طلا

ستاره پرتغالی یوونتوس سی‌و چهارمین سال‌روز تولد خود را جشن گرفت.
کد خبر : 358421
Cristiano-Ronaldo_1.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، آلکس فرگوسن در کتاب خاطرات خود می‌نویسد: زمانی که کارلوس کی‌روش در سال 2002 به‌جمع ما اضافه شد، روزی به من گفت: پسری جوان در اسپورتینگ لیسبون است که باید او را زیر نظر بگیریم. از او پرسیدم چه‌کسی؟ و کی‌روش گفت رونالدو.


وقتی که نماینده باشگاه به ‌پرتغال رفت، تازه متوجه شدیم که چرا کی‌روش این‌قدر روی خرید رونالدو پافشاری می‌کرد. به‌همین خاطر تا 17 سالگی او صبر نکردیم و پیش‌قراردادی با این بازیکن امضا کردیم تا تیم‌های دیگر او را از چنگ ما درنیاورند. در تمام این سال‌ها رونالدو مستعدترین شاگردی بود که من در یونایتد دیدم.



از زمان پیوستن به یونایتد بود که روزهای شکوه رونالدو آغاز شد. بازیکنی متولد 5 فوریه 1985 در فونچال واقع در جزیره مادیرا که به مراکش نزدیک‌تر است تا پرتغال، اما جزئی از خاک پرتغال به‌شمار می‌آید. فوتبال رونالدو از تیم‌های پایه آندورینیا، ناسیونال و اسپورتینگ لیسبون آغاز شد و در همین تیم بود که این بازیکن مورد توجه منچستریونایتد قرار گرفت.



دستاوردهای رونالدو در یونایتد کی‌نظیر بود. او سه بار در این تیم قهرمان انگلیس شد، عنوان بهترین بازیکن لیگ انگلیس را به‌خود اختصاص داد، لیگ قهرمانان را فتح کرد و در سال 2008 برای اولین بار مرد سال فوتبال جهان شد. اما جاه‌طلبی‌های او پایانی نداشت و رونالدو در سال 2009 به رئال مادرید پیوست تا به‌مدت چهار سال گران‌ترین بازیکن جهان لقب گیرد. در رئال او تنها دو بار لالیگا را برنده شد اما چهار بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد و در این مدت، تعداد توپ‌های طلای خود را به عدد پنج افزایش داد و آن‌گاه راهی یوونتوس شد. در این مدت در تیم ملی نیز بی‌نظیر ظاهر شد و 85 گل در 154 بازی ملی به‌ثمر رساند تا به‌دومین گلزن برتر تیم‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان بدل شد. او با پرتغال یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی یورو و یک عنوان چهارمی جام جهانی را نیز به خود اختصاص داد.



رونالدو معتقد است که در بازی‌های اخیر خود در یوونتوس از شرایط آرمانی دور بوده اما در این شرایط هم با 17 گل زده در 22 بازی لیگ، آماری فوق‌العاده برجای نهاده است. یوونتوس از سال 1996 در حسرت فتح لیگ قهرمانان اروپا است و شاید تنها کسی که بتواند این رویا را محقق سازد، ستاره فوتبال پرتغال باشد.


انتهای پیام/4051/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته