مجلس نحوه رسیدگی به تخلفات مدیریت حوادث را مشخص کرد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور ماده 21 این لایحه را تصویب کردند.
در ماده 21 آمده است: مسئولیت اجرای این قانون با بالاترین مقام هر یک از دستگاههای موضوع ماده دو است و در صورت تخلف از وظایف مقرر توسط هر یک از مقامات، مسئولان و یا کارمندان دستگاهها و نهادهای مشمول این قانون، وزیر کشور، رئیس سازمان و یا استانداران و فرمانداران حسب مورد مکلفند گزارش تخلفات صورت گرفته را به هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه مذکور ارائه دهند. هیئتهای مزبور مکلفند ظرف مهلت یک ماه به پرونده رسیدگی و در صورت تخلف، به نسبت میزان تخلف و زیانهای وارده یکی از مجازاتهای بندهای (د) تا (ک) ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372/9/7 را اعمال کنند.
تبصره یک- هرگاه تخلف مقامات و یا کارکنان، عنوان مجرمانه رسیدگی به تخلفات اداری مصوب است هیئت رسیدگی به تخلفات اداری مطابق ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372/9/7 عمل میکند.
تبصره دو- در مورد دستگاهها و نهادهایی که از شمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 72/9/7 خارج هستند مطابق مقررات مربوط به خود عمل میشود .
تبصره سه- در صورت عدم پیشبینی مرجع صالح جهت رسیدگی به تخلفات یک نهاد، گزارش تخلف و عدم اجرای تکالیف قانونی به مقام قضائی ارسال میشود.
تبصره چهار - هر یک از مقامات مزبور که از وقوع تخلف یا جرمی مرتبط با وظایف مقرر در مدیریت بحران، مطلع شود و مراتب را به مراجع ذیصلاح قضائی یا اداری اعلام نکند این اقدام به عنوان تخلف اداری محسوب و به شش ماه تا دو سال انفصال موقت و در صورت تکرار به انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی محکوم میشود.
انتهای پیام/4034
انتهای پیام/