دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 14:47
فراهانی:

حراست با رصد امور مربوط به حوزه فعالیت دانشگاه، بازوی قوی مدیران باشد

مدیر حراست استان مرکزی گفت: حراست با رصد امور مربوط به حوزه فعالیت دانشگاه، باید بازوی قوی برای مدیر باشد تا اهداف دانشگاه را پیش ببرد و به عنوان چشمان بصیر و نافذ و دیده‌بان خوب و توانمندی برای هیات رئیسه و برای مجموعه به ویژه رئیس باشد.
کد خبر : 35835

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، داود فراهانی در مراسم معارفه مدیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان، بیان کرد: زمینه‌ فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی هر جامعه‌ای منوط به ایجاد امنیت است؛ آرامشی که اقشار جامعه دارند ستودنی است و این ثمره کار جمعی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است.


وی عنوان کرد: در کنار امنیت اگر بخواهیم در جامعه پیشرفتی داشته باشیم توسعه هم نیاز است. توسعه و امنیت مثل دو بال هستند که مکمل یکدیگر هستند. در بحث توسعه که ما دانشگاهیان به عنوان قشر فرهیخته آن هستیم وظیفه ما سنگین است که مقام معظم رهبری از ما دانشگاهیان به عنوان افسران جنگ نرم یاد می‌کنند که شرط اصلی و اساسی آن امنیت و وجود آرامش است؛ در محیط دانشگاهی، این وظیفه در سازمان‌ها به عهده حراست گذاشته شده است.


مدیر حراست استان مرکزی گفت: حراست باید جانب عدالت را رعایت کند و بدون غرض‌ورزی شخصی و در نهایت بی‌طرفی با ورود به مسائل از بازخوردهای منفی باید جلوگیری کند، سیاست مچگیری و سندسازی نباید باشد همانطور که برای سلامتی تنمان ناگزیریم برخی از مسائل را رعایت کنیم تا خدای ناکرده دچار بیماری نشویم در محیط کارمان هم همینطور است باید سیاستمان سیاست پیشگیری باشد که امنیت روحی و روانی را در دانشگاه ایجاد کنیم و شرایط را برای توسعه و محیط‌مان آماده کنیم.


فراهانی خاطرنشان کرد: حراست نباید در هیچ گروه و حزبی باشد. نباید بر بر مبنای گرایش‌های سیاسی با افراد برخورد کرد، کسی که اسلام قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و شخص ولایت فقیه را قبول دارد باید مورد احترام باشد. مهمترین وظیفه حراست حفظ و صیانت از نیروی انسانی مجموعه است که به عنوان سرمایه‌های اصلی و عظیم دانشگاه هستند.


وی دانشگاه را به‌ مثلثی تشبیه کرد که سه ضلع آن استاد، کارمند و دانشجویند که باید هر سه قشر را به یک چشم نگاه کرد و به هر سه ضلع توجه ویژه داشته باشیم که اگر از یکی از این اضلاع غافل شویم، دیگری ضربه می‌خورد. وظیفه حراست هم صیانت از این سه قشر است.


سرپرست واحد آشتیان نیز در این مراسم عنوان کرد: نبود حراست بی شک سلامتی سیستم را دچار چالش خواهد کرد.


دکتر علی روشنائی وظیفه حراست را رصد دقیق فعالیت‌های سازمانی و مراقبت از سیستم دانست و عنوان کرد: بهترین حراست را خداوند در بدن انسان قرار داده است بر این اساس با ارائه برنامه‌های پیشگیری و مراقبت و نیز هماهنگی منظم اعضاء بدن، ما شاهد تداوم زندگی در انسان‌ها هستیم.


وی با قدردانی و تشکر از مدیران گذشته حراست یاد کرد و گفت: این جلسه برای معارفه عباس کربلائی علی‌گل تشکیل شده است. وی جزء کارمندان ساعی و پرتلاش دانشگاه بوده که امیدواریم بتواند در سمت جدید منشاء خیر و برکات برای دانشگاه باشند.


در پایان این جلسه حکم عباس کربلائی علی گل قرائت و از سوی سرپرست دانشگاه آزاد واحد آشتیان به وی اعطاء شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته